Friday, August 26, 2011

Dinner

Assalamualaikum.

Last night, as I told you, I had a dinner at SMJK Keat Hwa. Atau lebih Islamic nya, aku berbuka puasa kat Keat Hwa. Thanks to Swissland Restaurant, sangat sedap sampai senak perut aku hihi. Sampai sekolah pukul 6 petang, lepak dengan Syaza. Amek gambar serba sedikit. Aku cuak bila tengok ramai orang pakai baju yang ada lencana Keat Hwa tapi aku pakai baju ikut suka hati aku saja. Even Syaza pon pakai baju ada lencana sekolah. Tambah menggerunkan bila tengok ada pasukan Rela dok tunggu kat pagar sekolah. Macam mana kalau depa tembak aku sebab pakai baju luaq? Oh tolongla aku belum amek PMR lagi, aku belum rasa kemanisan berumah tangga. Hihi.

Memandangkan Aby tk dapat mai dan Dalila pon tk bleh mai, so kami tkmaulah tiket untuk dinner tu burnt begitu sahaja. Dah tk ketahuan nak ajak sapa lagi, Syaza sudah semestinya ajak Jie dan Jie pon sudah semestinya ajak Irfan. Hentam jalah. Pi tengok kat astaka, kerusi meja dah disediakan. Masa tu nak dekat maghrib dan, around 7.15 pm aku rasa tapi ada apek apek cina tengah buat live performance atas pentas dengan drum & guitar maha kuatnya. Ish sungguh tk sopan. Bila tok imam baca al-Quran guna pembesar suara boleh pulak buat kecoh. Hii tkpaham aku -.-

7.20pm, aku & Syaza mula cari makanan. Apek apek dan amoi amoi mula jeling kami dok tayang makanan depa. Perangai loqlaq, sikit kami tk tegugat. Of course lah aku cari nasik kan. Then ayam goreng & chicken pandan. Syaza pon amek nasik, dia hentam sekali dengan laksa lemak. Gila makan banyak nak mampoih. Tiba tiba aku sentap tengok satu booth ni. Ada seekor binatang tengah dipanggang. Aku ulang sekali lagi SEEKOR BINATANG. Tkdak kepala. Cuma badan, kaki dan ekor yang pendek. Automatik bijik mata aku tebeliak tengok benda tu. Bila pakcik pekerja tu nampak aku tekejut, dia pon kalot habaq yang tu kambing. Aku masih ragu ragu. Tapi bila aku nampak ada sorang perempuan pakai tudung keja kat situ sama, barula aku yakin binatang tu kambing. Kalaulah khinzir..dan ada kepala sekali..memang aku akan muntah.

Aku makan nasik dua pinggan dan share ais kacang sikit dengan Syaza. Minah tu makan nasik, laksa lemak, pasembor, kambing panggang. Tkpa tengokla suatu hari nanti tobat dia gemuk punya hahaha. 8 lebih, kami pi kat bilik santapan dan dapat sijil sorang satu. Amoi tu kata bukan semua orang yang terlibat dalam perarakan tu dapat, cuma sapa yang mai sebagai wakil semalam ja dapat. Tiba tiba rasa besyukur gila sebab aku mai, dahla makanan sedap gila tambah pulak dapat sijil. Sepatutnya amoi tu kata setiap pasukan dia boleh bagi 2 sijil ja untuk 2 wakil, dah semalam kami 4 orang semua serbu masuk dalam bilik santapan tu, dia pon bagila sorang satu hihi tk rugi la aku perangai pulun ni kan. Haha okay bye.

Thank you.

No comments:

Post a Comment