Thursday, April 05, 2012

Are you talented enough?!

Assalamualaikum

Sila baca tajuk entri aku dengan ekspresi muka ganas ala ala pengacara The Amazing Race. Ahakz. Hmm aku tktau pasaipa dengan aku sejak kebelakangan ni. Sepatutnya, aku kena update petang tadi sebab sebelah malam aku nak siapkan nota CES yang terlampau banyak & karangan. Tapi, entah kenapa aku ralit layan youtube sampai berjam jam tadi. Tengok kehebatan video clip Part Of Me. Lepastu dok mencairkan diri sorang sorang bila tengok One Direction. Lepastu dok berangan kononnya akulah Adele masa buat concert nyanyi lagu Set Fire to the Rain & Someone Like You kat Robert Albert Hall. Haha kekadang memang rasa menyampah dengan diri sendiri -___- Okay so konklusinya, petang tadi aku mengadap laptop selama berjam jam sebab layan youtube & cari english poem yang sesuai. Malangnya tetap tk jumpak. Oh ya, minggu ni ada kelas tambahan macam biasa. Kalau tk silap aku lah, ahad ada bahasa inggeris. Isnin ada pendidikan agama islam. Selasa pulak perjumpaan puteri islam. Rabu, modern mathematics. Yaa khamis merupakan hari paling membahagiakan sekali sebab boleh balik awai & tkdak kelas tambahan. Satu lagi berita gembira yang buat aku bahagia. Once again, latihan rumah sukan minggu ni dibatalkan sebab hujan. Betapa bersyukurnya aku, hanya Tuhan yang mengetahui. Ahakz =)

Masya Allah bertuahnya Fatin Liyana sebab dapat pi Korea. Bertuahnya Maria Elena sebab dapat pi Makkah & Turki.

K berbalik kepada topik asal. Ahad ada kelas tambahan english kan. Aby dok merungut sebab dia terlampau malas. So dia kata, "Aku tktau apa motif buat kelas english. Patut ka?" Ahaha aku tau hang terer english la aby. Tapi ramai lagi yang lemah english so of course la benda ni perlu minah oi -___- Oh ya, ahad haritu ada pelancaran bulan bahasa apa kejadah tktau kat sekolah. Ada dua orang kakak senior buat persembahan. Sorang sampaikan public speaking, sorang lagi baca gurindam. Suara kakak yang baca gurindam tu merdu je haih. K k abaikan. Masa kelas tambahan tu, aku teruskan hobi aku seperti biasa. Eh tapi kan, kelas tu di handle oleh cikgu english kelas aku. So memang tobat lah dia kenai aku kan. Lepastu dok buat muka innocent suruh aku jawab soalan. Aku tk boleh la nak cakap guna mikrofon ni, satgi ada jugak hero astech yang tk boleh lena sebab dengaq suara aku ahakz. Dan hari ahad sukacitanya aku nak maklumkan, aku hantaq keja ED kat cikgu iaitu tajuk polygons & enlargement. Mulanya aku kurang paham pasai enlargement ni, tapi lepas mattop ajaq aku haritu, aku dah boleh paham sikit sikit. Tapi masuk tajuk baru iaitu rajah sama luas, k hat ni aku memang blank teruih. Serius tk reti gila. Mohon cikgu ajaq balik tajuk tu. Kalau dak, memang aku sengaja lah menempah makah fail untuk ED masa exam mid year nanti. Aiee cerink bulu roma aih


So that sunday ended with nothing interesting.

Isnin, kelas tambahan agama. Macam biasa, buat kat dewan jugak. Aku ingat lagi, hari isnin haritu angin memang piaw ah punya syok. Kalau dak, selalunya tengah hari rembang macam tu aku akan bebai kepanasan dengan baju koperat tu. Tapi hari isnin sangat sejuk ala ala Genting Highland gitu. Nak kata hujan pon dak, cuma angin. Oh yes talking about monday. Pagi tu sebelum assembly macam biasa aku masuk kelas, masa tu aby tk mai lagi kot. Entah tk ingat. Tapi yang pastinya aby tkdak dalam kelas. Kelas masa tu dimonopoli oleh pelajar hostel. Aku pon berjalan la lenggang kangkung nak letak beg kat tempat aku yang berada nun hujung di sebelah kiri kelas. Tetiba..aku tekejut macam nak mati sampai terkeluar jeritan ala ala soprano yang tk boleh dikawal lagi sebab nampak ular tepi meja aku. Terus aku serbu kat hanim. Lepastu aku tk ingat dah sapa yang settle bab ular tu haih. Ular tu tk besar tapi panjang. Eee subhanallah gelinya aku -___- Aku tk dapat bayangkan kalau ular tu ada dalam meja aku haih. Then another weird thing happened during kelas tambahan pai. Ada burung hantu berlegar legar dalam dewan! Comel gila k, warna putih. Burung tu tk dapat cari jalan keluaq. Hmm kesian dia. Aku jawab soalan agama tanpa tension sebab dok begelak sakan dengan liyana, ku, aby & reen. Me love uollz!

Selasa pulak, ada perjumpaan puteri islam. Oh ye, tk silap aku kalau hari selasa, 2 waktu terakhir rasanya waktu modern maths kot. Memang rasa tekanan gila belajaq maths setiap kali hari selasa sebab mengantuk yang teramat sangat. Tanyalah setiap sorang classmates aku, depa SEMUA mengantuk. Sebab tu cikgu akan bagi rehat 5 minit, so kami bebas nak pi mana mana pon untuk hilangkan mengantuk asalkan tk lebih 5 minit. Selalunya aku & aby akan pi toilet lepastu jalan jalan. Tapi entah macam mana haritu aby boleh balik kelas awai, so aku lepak sat kat water cooler dengan izzati & nana. Entah apa benda yang merasuk aku, aku telampau mengantuk sampai desperate pi buat lompat bintang kat situ. Dengan baju kurung. Padahal kat makmal fizik depan tu ada orang k -___- Serta merta hilang teruih mengantuk aku. Serbu masuk kelas tk kata apa dah haha. Mintak mintak la depa tk nampak muka aku. Hmm k abaikan. Perjumpaan puteri islam pon tersangatlah membosankan sebab buat aktiviti menjahit. Muka aku ni nampak macam interested in sewing ka?! Aku cukup menyampah dengan jahit menjahit ni. Kalau buat aktiviti masak, insyaAllah boleh gagah lagi. Aku dok tengok ja aby jahit untuk buat key chain haritu. Ada seniors yang dah cekap, buat bentuk bear lah, love lah, star lah apa bagai. Jeles pulak aku tengok depa kemain terer menjahit. Ah tapi tk ralat pon sebab aku tk minat. Ahakz

I'd rather play with these tools instead of forcing my eyes to stare at the tiny little needles. Gosh!

Wednesday, pagi tu masa CES agak best. Tk mengantuk macam selalu. 1 kelas kalut siapkan folio report untuk slump test iaitu bancuhan konkrit. So cikgu bagi 2 masa sepenuhnya untuk settle kan apa yang tk settle. Kerja aku cuma tk settle tang introduction & conclusion ja. Sikit yang amat. So masa selebihnya aku gunakan untuk renovate kan folio aku supaya jadi comel sikit. Hasilnya memuaskan! Lepastu aku curi masa, perabeh add maths. Selesai maths, aku join classmates aku dok tengok khairi capang online guna laptop cikgu. Haha kalaulah cikgu tu bukan cikgu praktikal, aku rasa dah sah sah cikgu tkkan bagi khairi sesuka hati online masa yang sepatutnya belajaq tu. Khairi macam bangang guna facebook dalam bahasa melayu -___- Dahla nama pon wempitz, Boodak Capang haha. Oh ye awal tu ada buat ujian segak. Kami kena buat sit up & pumping, macam biasa. Sit up aku tk banyak pon, 11 ja. Pumping pon tk berapa nak banyak, 19 ja. Tk tahan gila, mungkin pipi aku yang terlampau berat hahah. Petang tu ada kelas tambahan maths kat kelas masing masing. Ah so boring! Nasib la cikgu tu amat baik hati & memahami, dia bagi balik awai setengah jam. So aku lepak kat luaq dengan aby & sarah sampaila kakak aku mai amek. Hmm bosan

Yeap khamis. Tibalah hari yang sangat nikmat & seharusnya semua students patut bersyukur. Tkdak kelas tambahan! Aku sure 95% pelajar hostel akan tidoq petang memandangkan depa tkdak prep hari khamis. Begitu jugak dengan outsider, kecuali aku haha. Tadi masa tengah syok dok buat latihan maths (tangan di dada mata ke atas), ada kakak senior panggil nama aku. Katanya cikgu english nak jumpak. And I was curious. Did I do something wrong to her? Rasanya macam dak. So aku dengan lenggang kangkung dan cuba menutup rasa cuak, jalanlah sorang sorang pi bilik nilam. Luckily she was there. Kalau dak jenuh aku nak cari. Teacher suruh aku recite poem hari ahad ni masa perhimpunan rasmi sempena pelancaran nilam. And I was like..OMG I've been waiting for this! Pucuk dicita ulam mendatang. Tapi bila pikiaq balik, I'm not good enough in reciting poems but whatever it is, I'll try my best. Teacher suruh aku cari sendiri poems that related to reading. Aku blank. Dok search petang tadi tapi tk jumpak. Hmm. Akan ku usahakan lagi. Lepastu aku dengaq cerita dari ainun yang aku antara berpuluh pelajar yang terpilih untuk PISA (Programme for International Students Assessment). Aku tk sangka langsung yang aku terpilih. And I'm not sure they choose students based on what aspect. Mungkin pilih secara rawak lah kot. Yang aku kenai terpilih sekali ialah humaira, ainun, azah, zahid, farihin, nazrin, aeman zikrie & anon. Ujian tu will be on April 15th, tapi tk sure kat mana. Hmm serabut kepala otak aku. Tapi sekarang aku tengah risau. How I'm going to recite an english poem in front of hundreds of people?! Am I talented enough? Ya Allah tolonglah aku, aku tkmau dengaq suara aku ketaq macam nak tekencing kat atas pentas nanti. Hmm



I'll not let my teacher down and I'm not going to humiliate myself. InsyaAllah, aku boleh!

No comments:

Post a Comment