Sunday, May 06, 2012

Half

Assalamualaikum

Yes aku sempat jugak curi masa nak update harini yeyeh. Eh kemarin aku baca balik blog aku yang lama tu, hat babybreath tu. Aku rasa macam Ya Allah aku ka yang dok update entri maha bangang ni?! Malu gila kay. Entah apa apa lawak aku tu, tk lawak langsung. K tu zaman taun lepaih, zaman tu aku tk awesome lagi haha. Hmm harini ada kelas tambahan kimia, first time belajaq dengan cikgu sivik aku yang ehem ehem tu. Aku bukan jawab sangat pun, dok banyak menyembang dengan aby, humaira & dina aje. Cikgu pulak watlek, betambah lemak la kami haha. Aku dok tanya dina pasai keadaan hostel dan dia pun ceritala macam macam. Humaira kata lepas cuti midyear pun dia nak masuk jugak, same goes to ku. Aku? Tktau lagi wallahualam. Dina kata, masalah utama dok hostel ialah masa. Dan tidoq pun tkkan cukup. Bab tidoq tu aku tk risau sangat sebab aku dah biasa dah tidoq lewat. Aku cuma risau bab makanan, bab nak urus 'hal tersebut' yang akan mai tiap tiap bulan, bab mandi, bab homesick, bab rindu rumah, bab rindu handphone...k dah melalut. Tapi kalau aku dok rumah pun, aku risau aku akan maintain bangang macam ujian 1. Susah payah aku pulun nak masuk astech, tapi bila dah masuk, jadi bangang jugak. Baik tk payah. Sumpah ngeri aih bila pikiaq midyear exam ni. Takut kena sembelih dengan abah ja haha

Mula exam, khamis minggu depan. I'm going to die!

Tadi ada pejumpaan mentor mentee dengan cikgu. Dia bagi soalan mathematics. Bab mathematical reasoning. Soalan punya kacang tahap dewa tapi memandangkan kami semua pakat lupa, so soalan tu jadi macam soalan paling susah dalam dunia. Cikgu punyala hingaq kat kami haha sebab minggu depan dah start exam dah. Kalau cikgu maths kelas aku tau yang kami lupa semua tu, mampuih kena katok dengan penyapu aih. Lepas jumpak mentor, ada PKA. Kena buat graf. Entah pasaipa mood rajin aku sangat membuak buak tadi, so setiap benda yang aku tk paham aku akan tanya. Selalunya aku buat tktau ja kalau tk paham haha. Kena plot keratan rentas apa bala tktau. Tk payah mana pun. Lepas PKA, maths. Aku punyala pulun siapkan graf & histogram tu semalam, sampai sanggup pi keluaq beli kertas graf, tapi tadi cikgu tk check pun. Bila aku tk buat, time tu la cikgu pakat buat gigih nak check apa bala. Tapi bila dah aku buat, cikgu boleh buat tktau macam dia tk suruh. Haih semak perut aku -___- Rasa macam cikgu tk hargai penat lelah aku haha. Nasib maths satu masa ja, dahla aku hampir mati kelaparan tadi. Dan aku bangga sebab berjaya goda aby makan nasik harini hahah. Sedap gila kay, nasik panas + ayam goreng panas + sambal panas. Terangkat!

Esok aku tktaulah ada latihan rumah sukan ka dak. Sebab selalunya cikgu akan buat pengumuman harini, untuk rumah sukan piko & giga. Tapi tadi tkdak pun. Aku dah plan awai dah, ada ka tkdak ka aku tkmau pi besok. Baik dok rumah perabeh homework awai awai ada jugak faedah. Aku tkmau jadi macam minggu lepas, sampai cikgu pun tktau nak buat apa masa pejumpaan. Kalau dah tkdak benda nak buat, gigih ada pejumpaan pasaipa. Baik bagi balik ja kan senang haih tk paham aku. Aby kata dia nak pi. Haha ikut hang la aby oi, aku nak dok rumah laaaagi nikmat =) Aku still tk boleh terima lagi dengan cara senior giga tu cakap dengan aku, tkdak rasa hormat langsung. Aku tkmau masuk kawad, dia paksa. At least kalau nak pujuk tu boleh gagahlah lagi, aku tk mintak pun sampai dia merayu melutut bagai. Tapi tk perlu kot cakap wahajiaq sangat, aku tau dia tua dari aku. Cemana la orang nak hormat senior kalau dah senior pun cakap tk pakai otak -___- Kalau dah aku pengsan tengah padang nanti, tobat kena cop mengada punya. Aiee semak perut aih laguni..dengan acara 100m bagai, kena kawad pulak. Payah sembang dengan orang ketegaq. Ehehe tapi kan nanti insyaAllah kalau aku jadi masuk 100m, aku nak lari macam Watson Nyambek haha puii bajet macam kuat sangat aku lari. Nyampah


RUN FOR YOUR LIFE!

Esok ada kelas tambahan apa tktau. Tadi rasanya kalau aku bawak module, buku teks ataupun buku rujukan kimia memang aku jawab dah soalan tu. Masalahnya aku tk bawak apa langsung, tu yang jadi malas semacam. Eh tadi kan hujan lebat. Lepastu aku tengok ada beberapa beg sekali dengan buku kat sudut ilmu. Basah lencun habeh..kesian gila kat tuan punya semua beg tu. Aku nak tolong pun dah lambat. Nasik dah jadi bubur. Tkdak apa perubahan pun kalau aku tolong ubah beg & buku depa haha. Lagipun hujan lebat sangat masa tu..satgi tk pasai aku yang demam. Hmm actually kan aku dok tunggu ada sorang hamba Allah ni dia penah janji nak belanja aku ayaq soya, aku pun tk ingat dah janji dia tu sejak bila. Tapi aku malaih nak kata apa, sebab dia yang janji kan haha. Kalau dia baca blog aku ni, alhamdulillah. Aku cuma nak elakkan orang sekeliling aku jadi munafik haha perrrreli padat. Hmm k k lawak ja haha =) Malam ni keja sekolah apa ha. Hmm PKA tkdak, maths ada, LK tkdak, BM tkdak dan BI pon tkdak. Oh ya cerita pasai BI, tadi teacher kata supporters tk jadi ikut team english debate pi penang. Tkpa aku redha. Kalau aku minat, insyaAllah aku masuk english debate tahun depan. Sekarang ni minat tu tkdak lagi. Hmm saja nak habaq dinner malam ni maggi. Ahakz *troll face*

Troll face is absolutely annoying. Senyuman macam VIP tua kerepot yang gatai tahap meroyan. Eeee *sepak*

2 comments: