Friday, March 09, 2012

Buckle up for the most enjoyable moment!

Assalamualaikum

Amboih kemain aku punya title ye hahah. Aku yakin kebanyakan manusia yang bergelar pelajar sekolah mesti sedikit sebanyak agak lapang minda sebab cuti 9 hari dah start harini. Termasuk lah aku jugak. Aku tk cakap semua students HAPPY GILA sebab aku tau ada yang tk happy contohnya aku. Tk happy sebab? Ada homework. Ya aku tau homework ialah salah satu benda yang akan merosakkan cuti kita hahah. Even kita tau benda tu jugaklah yang nak buat kita pandai kan. Oh ye, hari Rabu malam dikala aku tengah syok tweeting untuk mencapai target 3426 tweets (untuk mengalahkan si pazil), tetiba aku ada terbaca tweets from asmarian & SAHC's students. They tweeted about something sensitive..dan aku pon turut menyibukkan diri nak tahu apa benda dah jadi? I asked Siti Nur Atiqah. And I was sooo shocked when she told me that one of the SAHC's students died because of accident. Kat istana anak bukit. Nama arwah, Mukhsinin Mustafa. Aku tk kenal arwah dan malam tu first time aku dengar nama tu. Aku turut bersedih dengan kematian arwah. Baca tweet & status kawan kawan arwah tu memang buat aku sebak gila. Al-Fatihah.

Okay. Life must goes on.

As we all knew, I'm heading to Terengganu this Sunday night, insyaAllah. Ramai jugaklah yang join tahun ni. Kalau tahun lepas ada family aku, paksu & lang. Tahun ni pak long & bob pon ikut, including my cousin that currently working at Bangi tu. Excited tu ada lah jugak sikit sikit tapi tkdaklah sampai teloncat tiap tiap hari macam those 3 little musketeers tu hahah. Betolak ke sana Ahad malam, lepastu balik Khamis tengah hari insyaAllah. Jumaat pulak pegi Penang sampai hari Sabtu sebab ada kenduri pertunangan. I'm glad when mama said that all of us are going to stay at Paradise Hotel. Aku tk sanggup nak besesak behimpit tidoq rumah relatives kat sana -___- Ini bukan suatu penghinaan tapi hanyalah luahan hati. Then hari Ahad tu..rutin hidup aku akan kembali seperti biasa. Sekolah. Tktaulah bila pulak cuti sebab setahu aku bulan April memang tkdak cuti panjang, same goes to May. Adakah ini bermaksud aku kena tunggu sampai bulan 6 baru boleh besuka ria balik? Aaaaa tidak! :O Hmm. Cikgu cikgu kat sekolah dah siap remind yang bulan May ni ada exam lagi. Damn.


Okay. Talking about exams. Here are my results :
Bahasa Melayu - 77% (A-)
Bahasa Inggeris - 73% (A-)
Sejarah - 75% (A-)
Pendidikan Islam - 70 something.Can't remember (A-)
Chemistry - 62% (B)
Physics - 54% (C)
Additional Mathematics - 40% (D)
Modern Mathematics - 60% (B)
Engineering Drawing - 44.5% (D)
Civil Engineering Studies - 60 something (B)
K memang teruk. I cried when I got my chemist's paper 1, only 18/30. Kedua paling rendah dalam kelas. I cried! Yes i cried! Tanpa segan silunya. Walaupon aku tau menangis masa tu tkkan ubah apa apa, tapi at least suatu hari nanti aku akan ingat rasa kecewa tu agar aku boleh study dengan lebih pulun nanti. Tapi kat sini aku nak mengaku yang aku memang betoi betoi lemah dalam ED. Even haritu hagemaru dah ajaq. Dia ajaq polygon dan aku pon paham polygon. Aku sangkut tang triangles. Sapa nak betanggungjawab la ni?! Aish risau sungguh aku. Dalam kelas aku tu, memang ramai lagi yang lebih pandai dari aku contohnya Imah, Hanim & Fikri. Tapi whatever it is aku besyukur la sebab tkdak subject yang fail. Selama ni aku dok yakin bahawasanya ED aku fail tapi rupanya tak pon. Tahniah kepada diri aku sendiri. Perkara pertama yang aku sedar bila aku jejakkan kaki waktu hari pertama kat astech ialah, "Aku tau aku akan hadap dengan tough subjects kat sini." Tapi aku dah tanam azam sejak sebelum PMR, kalau aku dapat masok astech, I wont never turn back. No matter how hard. Alhamdulillah.

Oh yes..happy belated birthday to my lovely yat. And also firdaus hamdi, zaid chou, pazil, nizam burn & nazrin. Semuanya dah cukup 16 years old. Yeay kita geng! *high five* Kemaren lepas balik sekolah, aku pi celebrate birthday yat. Sarah, aby, dalila, azah, ainun, ku, liyana, hana & iwan turut join. Yat janji nak belanja kek sebijik kat secret recipe dan dia dah tunaikan janji dia dengan penuh gilang gemilang. Selesai pilih kek, pekeja tu mai hantaq siap dengan iringan lagu "Happy Birthday to You". Cayalah. Dan aku orang paling besemangat sekali nyanyi kat yat heheh. And the cake was so awesome! Sedap gila. Aku makan satu slice lepastu hana makan tk habeh. Aku yang tolong habehkan heheh. Kek yang lebih tu, yat bagi kat iwan. Lepas makan sampai kenyang hingga nak termuntah kat secret recipe, kami jalan jalan. Singgah kat Sis, lepastu aku & aby kena tinggai hahah. Kami pon redha lah shopping dua orang je. Aby bought a new dress and I bought a new pashmina =) Kat atas tu memang banyak gila pashmina cantik2. Aku sampai rambang mata nak pilih. Ada satu helai tu memang gorgeous sangat, tapi agak mahal. So aku beli yang lain. Pon cantik jugak sampai aku senyum lebar heheh. Paling bahagia sekali, kat city plaza tk ramai orang. Heaven :-)

Plan harini, nak keluaq pi asmall sebab jebon dah janji nak belanja aku makan. DIA YANG JANJI DAN BUKAN AKU MINTK. Heheh. Sarah, syud & kacah pon nak keluaq harini jugak. So aku pon besiaplah tadi. Lepas semayang jumaat, betolak keluaq naik moto dengan kakak aku. Sampai kat traffic light taman pelangi, tetiba rasa moto lelong teruk. Punah harapan aku bila tengok tayar moto pecah! Nasib baikla tk jauh mana pon, aku tepaksa balik jalan kaki -___- Sadis sungguh. Dahlah aku pakai segak kemain, tetiba kena jalan kaki pulak. Sampai rumah tu agak bengang la aku. Sapa cakap dengan aku, aku buat tktau ja. Itu lebih baguih dari aku layan lepastu aku dok marah marah kan. So better aku shut up sampailah mood ok balik. Ahahah buat terok sungguh noh aku ni? Dan ada patut kakak aku suruh jebon mai amek kat rumah. Gila! Aku rela jalan kaki dari nak naik moto dengan lelaki. Aiee tk kelapaq aih aku -__- So konklusinya harini aku teperap ja kat rumah tanpa pi mana mana. Oh ye abah kata lepas maghrib nanti nak pi uptown, nak beli apa benda ntah. Ha baguih kan aku. Pi uptown dengan abah sendiri hikhok. Esok I'm not going anywhere kot. Ingat nak perabeh duit kat cp tapi macam malas. Simpan duit shopping kat terengganu lagi berfaedah rasanya.

Hmm idea tkdak dah. Bye =)

No comments:

Post a Comment