Tuesday, September 06, 2011

Having fun for the last time

Assalamualaikum

Harini sekolah seperti biasa. Setelah sekian lama tkdak assembly kat sekolah, tadi baru ada. Tetamu jemputan pon ada..principal INTI College yang kat Penang tu. Nama apa aku pon tktau. Bagi hadiah kat dua orang ja pon..semestinya chinese. Tu ja peranan dan punca dia mai Keat Hwa. Tk rasa macam tk berbaloi ka? Mai jauh jauh, bagi hadiah seciput ja. Abaikan-- Orang yang paling lama berdiri atas tu dan beletiaq tk lain dan tk bukan Mr Chin Kam Beng. Macam macam yang dia cakap. Vitagen lah, ponteng sekolah la, rambut la, kecurian la, lagi apa tktau aku pon dah tk ingat. Nasib baik dia beletiaq tk boring. Lawak! Tu yang best :)

Waktu agama tadi, macam biasa pelajar Islam dok kat Bilik Agama. Tengok ustaz lain macam. Aku usaha perati ustaz lama lama nak tengok apa yang pelik. Oh yes..mata ustaz. Ustaz kata masa dia tengah bawak moto, belaga dengan tebuan lepastu kena mata dia. Betui ka dak, wallahualam tapi pasaipa dia nak bohong pulak kan hehe. 2 jam buat latihan sambil makan kuih raya, then bincang jawapan tapi tk sempat habeh. Tiba tiba tercetus idea nak beraya rumah Syaza petang ni. Aku tau dah aku tk boleh pi sebab abah mesti nak tidoq punya lepas amek aku kat sekolah. Dalila pon menawarkan bakti abang dia untuk amek aku kat rumah. Hehe..aku on ja.

Balik lepak dulu baca Harian Metro. Tengok muka lelaki yang kena curah asid sebab berebut pondan..hmm akhir zaman. Sampai pondan pon nak berebut. Banyak lagi perempuan sejati lain yang lebih segak macam aku. Tapi maaf bro aku tkmau kat hang sebab aku dah ada hihi. Lepastu aku baca ada sorang budak ni umoq 7 tahun dengan ketinggian 56 sentimeter dan berat 4.6kilogram kalau tk silap. Serius kecik gila budak tu haha. Waktu dilahirkan dulu saiz dia sebesaq tapak tangan, kepala besaq bola tenis, jari sebesaq batang mancis dan berat hanya 550g. Kesian dia tk boleh pi sekolah sebab tk mampu nak bawak beg & buku. :)

Lebih kurang pukoi 3, Dalila sampai. Nasib baik aku siap dah hehe. Dok dalam kereta dengaq abang abang dia dok menyembang sakan tapi aku tk paham sepatah haram sebab depa cakap cepat sangat. Ada la sikit sikit yang aku paham. Bahasa alien depa ni.. -.- Sampai rumah Syaza, dia dok masak. Aku malaih nak tolong haha. Rayyan dok begolek golek depan tv dengan tk pakai seluaq, pampers & baju ja haha comeeel. Lepak lepak dengan Dalila dulu tunggu Aby mai. Makan nasik, tengok movie sambil online, lepastu tangkap gambaq. Rugi aku tk pakai blouse raya -.- Banyak jugak gambaq tapi malaih nak upload kat sini sebab aku dah upload kat facebook, account yang kedua. Kalau rajin tengok la dan kalau lagi rajin comment la dan kalau baik hati like la hihi. Kami guna camera Nokia 5mp ja. Keadaan tk mengizinkan nak mengebat Canon ataupon Nikon. Semestinya Nokia 5mp merah kesayangan aku :)

Lepaih PMR pulak la boleh ada sesi beramek gambaq. InsyaAllah Nikon / Canon.

No comments:

Post a Comment