Sunday, September 11, 2011

Who cares?

Assalamualaikum

Hihi syok boleh update blog waktu macam ni. Idea mencurah curah. =) Selalunya waktu ni aku tengah berehat menenangkan diri setelah berjam jam berhempas pulas belajar kat sekolah untuk mencapai misi aku : straight A's in PMR. InsyaAllah. Tapi sekarang aku tengah berehat sebentar sebelum start study untuk harini. Harinikan Keat Hwa cuti hoho. Moon cake festival. To all chinese, enjoy your moon cake, guys! Simpan sikit untuk aku kalau ada yang halal sedap. Kalau boleh nak yang chocolate ataupon oreo punya okay. Hahaha mengada ngada. Berangan la budak2 cina nak simpan moon cake untuk aku. Depa tk pandang sebelah mata pon kat budak melayu ni. Berjalan sambil dagu mendongak ke langit! Nabi SAW kata, tk payah jalan mendongak ke langit. Kaki tk tembus pon ke tanah & tangan tk tercapai pon ke langit. So tk payah sombong sombong. Not even chinese, melayu dan india pon sama okay. Sama sama renung renungkan =)

1. Selalunya, lepas balik sekolah, abah akan bawak aku & adik adik aku pegi makan nasik kat Pak Tat Ikan Bakar. Lauk pauk depa memang toksah cakap lah. Memang mouth watering! Bukan setakat ikan bakar ja yang ada. Ayam bakar, segala galanya yang membakar ada kat sana. Haha no lah just kidding. Memandangkan harini aku cuti dok kat rumah, so aku tunggulah abah amek aku & atun kat rumah sebelum pi makan. Tunggu punya tunggu. Tk sampai jugak. Aku call abah tapi tk jawab. Okay perasaan bengang ni mula membara tapi aku sabaq lagi. Dalam pukoi 2, aku call abah dan yes, abah dah pegi makan. Sedih oowww tapi nak buat macam mana tkkan aku nak jadi pulun sangat paksa abah makan sekali lagi kat sana kan :') Bila adik adik aku sampai rumah, bawak balik nasik bungkus. Oh yes abah sayang jugak kat aku =) Tapi rupanya aku bertepuk sebelah tangan. Nasik tu cuma untuk yaya dan atun. Mana nasik aku? Err mungkin aku ni halimunan sampai tkdak orang sedar kehadiran aku kat sini.

2. Fasal hal semalam, aku sebenarnya dah dapat agak yang dia menipu. Tapi aku biar ja sebab aku nak tengok lama mana dia nak memperkotak katikkan aku ni kan hihi. Semalam tembelang pon pecah bila awek beliau tk tahan menanggung rindu, she posted on his wall ayat ayat asmaradana. Jangan tanyalah aku cemburu ka dak. That's such a stupid question. Dah aku tau dia menipu dari awal buat apa aku nak cemburu lagi kan? Haha aku tk sebodoh itu okay. Dia ingat dia besar dan lebih tua dari aku, dia boleh senang senang nak mengayat aku dan buat aku cair la? Hello cuma mattop seorang saja yang boleh buat aku cair one hundred percent because he's my only one okay...hihi gatai. Aku tk cemburu. Marah & sakit hati tu memanglah ada, well that's normal kan, manusia mana tk bengang kena tipu.

But, who cares?

1. Abah, tadi ijan memang kecik hati jugak la. Tapi sekarang dah okay. Kat rumah pon boleh makan nasik aih. Tk mati pon tk pi kedai Pak Tat tu walaupon milo depa sedap dan lauk depa sedap dan nasik depa sedap..okay what ever. Nenda masak lagi sedap. Who cares..

2. Aku tk kisah sangat pon sebenarnya, sebab ini bukan kali pertama. Kali pertama dulu memang aku agak kebodohan lah, menangis tk berlagu. Tapi bila dapat tau secara jelas dan nyata yang dia menipu, tkdak kesan sangat pon. Aku masik boleh tidoq lena semalam sampai mimpi kat Cik Epal. Hahaha tktaula tiba tiba mimpi dia dok ajaq aku apa benda tktau. Hope you'll happy with her dan jangan lagi sesekali cari pasai dengan aku lagi okay =) Pasai kerja saudara tu, saudara urus sendiri lah kot. Dah cukup tua besar panjang dah. Macam tk selera dah aku nak tolong pon.. hihi sorry.

Lumrah hidup lah kecik hati & marah ni. Normal lah dalam hidup ni ramai yang nak mempersendakan kita. Peduli apa? Aku masih lagi hidup dan aku nak dapat 8A. Macam Maria Elena kata, chill lah! =)

No comments:

Post a Comment