Sunday, September 04, 2011

Syawal

Assalamualaikum

I've been told by dot dot dot yang my old template ada empat lambang salib. Huh..terpedaya jugak aku akhirnya. Nasib baik ada one of my readers (-.-) yang tegoq. Kalau dak dok berbangga la tayang kat semua orang yang blog aku ada lambang salib padahal dah terang lagi bersuluh aku ni Islam. Actually dah dua-tiga kali jugak dok pikiaq nak delete blog. Sebab malas nak update. Malas nak decorate. Malas nak buat semua benda pasal blog. Rasa macam dah tk syok macam dulu.. Tktau kenapa -.- Tambah pulak ada sorang hamba Allah ni serang aku kat facebook. Haha lancar dan fasih ja saudari tu memaki hamun aku tanpa ada rasa bersalah langsung. Segala jenis maki hamun dalam bahasa Inggeris yang maha kasaq dia bagi kat aku. Puncanya, dia tk puaih hati kat blog aku. Haha come on lah pompuan apasal yang narrow minded sangat. Toksah dok jeles kat blog aku yang haram tk lawa & tk best pon, buat sendiri la. -.-

Raya pertama, best. Ada tiga orang datang rumah :) Sapa? VVIP. Tk boleh habaq nama, demi keselamatan hihi. Petang tu bertolak balik kampung dalam pukoi berapa tktau tk ingat dah. Sampai nak dekat maghrib teruih mandi then main mercun kot kalau tk silap. Melangut tengok Nur Kasih sat. Main mercun lagi. Main congkak..tengok abah anyam ketupat. Kupas bawang tk sampai setengah jam lepastu tewas sebab tk tahan mata pedih haha nampak sangat jarang kupas bawang. Kakak aku kata untuk perempuan ni kupas bawang benda paling basic tapi untuk pengetahuan semua itu ialah kali pertama aku kupas bawang seumur hidup aku haha. Memang aku muka tk malu, bangga pi habaq tk penah kupas bawang selama ni hehe.

Raya kedua, aku tejaga awai sebab abah buat alarm kat handphone dia lagu apa tktau sikit pon tk best. Dahla kuat gila. Sambung lena balik. Lepastu satu rumah hingaq sebab paksu cari kunci apa tktau padahal kunci tu ada dalam gulungan kain pelikat yang dia tengah pakai. Haha tkpa sabaq lagi, sambung lena balik. Lepaih makteh & abah bangun, aku memang tk boleh tidoq dah. Sembang macam setaun tk jumpak punyala bising. Mula saja buat tk dengaq usaha pejam jugak mata sebab semalam tidoq lewat. Lama lama tk larat nak buat tk dengaq dah sebab memang bising. Untungla aku tk payah semayang subuh pagi tu hihi. Tapi aku still baring & selimut satu badan sebab tunggu anak anak teruna keluaq rumah dulu. Line clear, masok toilet truih mandi. Puaih hati, dahla dok kampung ayaq tahap sejuk gila.

Paksu suruh sapu sampah guna penyakaq tapi tk reti sebab penyakaq tu panjang macam galah dan ada benda yang melekat lekat kat kayu penyakaq tu so aku tkmau hahaha. Guna penyapu lidi ada la dalam 10minit aku buat. Bila keja tk buat, aku pon lepak tunggu makanan siap. Nasik goreng pon tkpa..sebab sedap :) Lepas makan, ikut adik, kak ngah & apan pi mana tktau aku ikut ja. Adik dengan lesen tkdak, kad pengenalan pon tk bawak. Same goes to me aku pon tk bawak kad pengenalan haha mampoih pi. Pi rumah member kak ngah amek keja sekolah lepas tu balik. Semua orang buat kerja kecuali aku. Amek gambaq ja hihi. Memang teringin nak siang sotong tapi......geli. (aku redha kalau aku tk laku nanti. sah aku anak dara pemalas)

Tapi ada satu kerja aku buat. Potong sayur. Memang lekeh tapi at least aku buat jugak kan haha. Itu ja satu satunya kerja yang aku buat paling bermakna sekali kat kampung. Habeh potong sayur, salin baju pakai lawa lawa sebab ramai orang nak mai hihi. Ada makan makan. Aku makan sikit ja tk banyak pon. Nak dekat maghrib, abah hantaq balek. Lega sebab tk payah kena kemas & basuh pinggan hahaha.

Raya ketiga & raya keempat, aku demam dan muntah dan batuk dan selsema dan pening kepala. Memang tk best langsung. Hilang mood nak melaram. Member kakak yang mai rumah - Khawarizmi, Aqim, Zulfaris, Izzat Ramli lagi sapa tktau, depa tegoq tapi aku layan macam tkmau layan ja. Mana ada mood tengah dok demam. Dok photoshoot kat luaq, sumpah aku jeles. -.-

Raya kelima, pi open house rumah Dalila & Hidayah. Ada Syamimi, Sarah, Syafiq, sorang lagi sepupu dayah aku tk kenai hihi. Aku makan sikit, sepinggan ja. Lepak sana sampai pukoi 5 lebih. Balik tu singgah rumah Aunty Siti, makan laksa. Nak dekat maghrib baru balik.

Raya keenam, sekolah. Buat latihan geografi 60 soalan dan sejarah 124 soalan. Dan rutin akan kembali berjalan seperti biasa sampai la PMR habis........bosan.

No comments:

Post a Comment