Tuesday, September 20, 2011

retrolicious

Assalamualaikum

Pertama sekali benda yang aku nak buat ialah retype apa yang ada kat entri terbaru Fatin Liyana, http://honeykoyuki.blogspot.com/

Six easy ways to earn even after death

  • Give a copy of quran to someone. Each time one reads from it, you gain.
  • Donate a wheelchair to a hospital. Each time sick person uses it, you gain.
  • Participate in building a mosque.
  • Plant a tree. You gain whenever a person or animal sits in its shade or eats from it.
  • And the easiest of all, share this message with people. Even one applies any of the above, you gain.
p/s: Thanks to Fatin Liyana for sharing this great tips. We'll gain something, insyaAllah.

Rutin harian seperti biasa. Persekolahan juga masih berjalan dengan lancar cuma jadual yang sepatutnya dapat dua bulan sebelum PMR, sampai sekarang warga Keat Hwa belum dapat lagi. Khabarnya, esok. Dan aku masih tertanya tanya pasaipa aku tk boleh nak isi borang SBP secara online. Bila aku masukkan nombor kad pengenalan dan angka giliran, belum mula apa lagi depa dah kata "Sesi anda telah tamat!" Macam nak halau aku -.- Taulah aku tk dapat 8A pon. Cuma 4A4B. Sampai begini penghinaan pihak SBP bagi kat aku. Punah peluang aku nak masuk asrama walaupon aku tau kalau ada peluang pon, sikit saja. Kalau aku dapat 6A ke atas mungkin boleh masuk. Tkpalah, redha.

Masih setia menunggu info tentang kemasukan MRSM.

Minggu depan Inovasi Utara akan buat kelas Pecutan Akhir untuk calon yang akan menduduki PMR. Satu subjek RM10, sapa yang berminat boleh mendaftar dah kot. Satu kelas sampai 3jam. Puaih! 3jam belajaq 1 subjek. Kalau tk dapat 8A memang kena hantuk kepala haha. Aku tktau lagi nak ambik ka dak..bab duit tu no problem. Korban pi la sat duit, kot kot boleh dapat 8A kan ka berbaloi =) Masalahnya jumlah pelajar dalam satu kelas tuu.. Memang tobat/wajib/confirm/tanpa dapat disangkal lagi akan ramai. Students yang selama ni tk pi tusyen Inovasi Utara pon boleh serbu masuk Pecutan Akhir asalkan duit ada dalam tangan. Kalau dah ramai gila nak mampos, memang susah nak fokus. Tera la ni pon dah tegoyang iman ni kadang kadang..tambahla kalau kelas tu padat oleh ratusan/puluhan pelajar dari depan sampai belakang.

I'll wait and see. Tengoklah apa abah kata. Sebagai seorang anak yang sedang mencuba untuk menjadi anak yang lebih baik, aku akan ikut kata abah & mama -.- =)

No comments:

Post a Comment