Monday, September 05, 2011

I'm too cool for school

Assalamualaikum

Dah dua hari sekolah. Dua hari jugak aku belajaq dalam suasana & keadaan yang amat selesa dengan posisi aku di bawah kipas. Ada jugak beberapa bijik air-cond. Teramat selesa sampai kadang kadang melentok jugak aku hihi tapi bukan aku sorang. Air-cond dan kipas kipas tu sangat menggoda..ramai yang tewas. Kelas aku bergabung dengan kelas 3A11 kat Bilik Kemanusiaan & Bilik Moral. Syukur aku dapat dok kat bilik tu..haha bukan macam Aby & Khadijah. Dok kat kelas dengan 3A5. Tingkat empat pulak. Jenuh naik turun tangga. Tkpa. Boleh kuruskan badan :)

Memandangkan aku tidoq lewat semalam. Pagi tadi mengantuk ni hanya Tuhan yang mengetahui. Nak jalan pon tk larat. Dah kerap sangat aku tidoq lewat sampai pening habeh kepala. Bukan tkmau tidoq awai tapi tk boleh tidoq haha. Tadi pagi lepas mandi & salin baju sekolah, tertidoq sat sampai pukoi 7 pagi. Nasib baik nenda gerak kalau dak memang tobat kena tinggai dah dengan abah. Kalau tk kena tinggai pon, kena beletiaq. Tkpa telinga ni dah lali dah. Memang tiap tiap hari abah beletiaq pasai lambat ni haha. Sampai sekolah, tunggu Bilik Kemanusiaan & Moral bukak. Bila dah bukak aku pon masuk dan tanpa melengahkan masa aku rebahkan kepala dan terus lena, tk sedaq langsung. Cuma waktu lagu Negaraku ja aku bangun tanpa menyanyi dan bila habeh aku sambung lena sampai cikgu masuk. Nasib baik kena buat latihan mathematics..boleh la celik mata. Kalau sejarah..pakat mimpi ja la aku.

Program titian harapan ni boleh dikatakan boring & syok. Boring sebab cikgu tk mengajaq dan tkdak geng kat belakang macam dulu. Asyik kena buat latihan secara sendirian berhad lepastu bincang jawapan. Geng sehidup semati aku semua dah telepas ke belakang mana hala. Satu benda ja syok, boleh rehat dua kali. Masa ketujuh boleh turun dok kat kantin menikmati angin sumatera indonesia sambil buat latihan. Lena pon best jugak tapi aku tk penah lena lagi kat kantin haha. Boleh sambung makan ataupon minum minum. Tapi, setengah jam ja. Tk boleh nak bermastautin lama lama. Aku tktau apa punca depa bagi rehat dua kali.

PMR lagi dua puluh lapan hari. Tadi aku tengok syarat kemasukan SMT, tk rabun warna, tkdak penyakit yang serius, lagi apa tktau. Aku baru tau yang SMT tengok result PMR dan keputusan minimum 8B, vokasional pulak tengok result percubaan dengan pencapaian sederhana. Dok dengaq jugak cerita start tahun depan SMT cuma nak result 6A ke atas..aku pon tktau yang mana satu betui. Pilihan pertama insyaAllah ASTECH dan pilihan kedua insyaAllah SMT Gerik/Ipoh/Taiping. Semua kat Perak hihi tk berani aih nak dok jauh sangat. Tu pon kalau dapat la, insyaAllah. Berangan tu memang ada tapi usaha ja tk berapa nak cukup haha. Kalau dapat, alhamdulillah.

Yang penting, 8A.

No comments:

Post a Comment