Thursday, September 08, 2011

I'm in dilemma

Assalamualaikum

Sekarang ni students form 3 satu Malaysia tengah kalut isi borang itu ini untuk permohonan SBP, MRSM, SMT, SMV and what so ever. Begitu jugak dengan aku dan kawan kawan aku. Chinese? I assume that they prefer to stay in KH, which is ninety percent chinese so they can gediksss with all the apeks and the apeks can easily show off their machoss in front of amoiss, which is really annoying me. Korang tk tahu sebab korang tk penah sekolah cina. It is veeeeery irritating to hear all the amoiss screaming and laughing almost like crazy and weirdo people. Bukannya aku ni tknak bersemangat satu malaysia but this is the fact you know, belum cuba belum tahu. Bila dah cuba sumpah rasa menyampah nak mampos.

Okay back to the original topic, semalam aku isi borang SMT. Agak frustrating jugak lah bila tengok aku boleh buat cuma SATU pilihan sekolah. Bukan macam tahun2 lepas, boleh buat dua. Contohnya kakak aku, dia buat pilihan pertama SMT Langkawi dan pilihan kedua SMT Muadzam Shah. Wah kelas kau piah. Mengebat amek sekolah jauh sampai hujung peta Malaysia, tk pasai nanti reyau nak balik but whatever it is tk dapat pon haha. Aku semalam berbelah bahagi sama ada nak letak ASTECH ataupon SMT Grik. Abah awal awal lagi dah support one hundred percent kalau aku amek SMT Grik. Aku pulak fifty fifty. Tanya mama, mama tk bagi sebab jauh sangat but I dont blame her, aku rasa mama tktau betapa aku depressed dok rumah, hearing all the 'yelling-shouting' semua tu.

Tanya nenda, nenda kata kalau nak buat permohonan kat luar negeri chance tu memang ada tapi kurang sebab for sure Perak akan tengok result dan permohonan budak budak Perak dulu then baru depa check permohonan budak pulun-nak-pi-jauh-jauh dari Kedah macam aku ni kan haha. Sarah pulak kata, kokurikulum kena tinggi kalau nak duduk asrama. Betui ka? Entah. Koku aku tahun ni agak membeku sebab abah tk berapa nak bagi aku aktif. Cuma yang paling menyerlah, aku join perarakan gergasi 100years Keat Hwa. Tu pon abah tk bagi tapi aku berkeras nak masuk. Bukan senang, 100tahun sekali. Bila aku dah pikiaq baik buruknya, aku pon dengan agak berat hati tetapi redha, memilih ASTECH. Harap2 aku dapat. Walaupon result trial tk membanggakan sangat, cuma 4A4B. Bidang yang aku amek of course Kejuruteraan Awam dan bidang kedua Kejuruteraan Elektrik. Sains pertanian dan perdagangan are out of my list muehehe. Tktau la tapi I reaaaally cannot go with akaun akaun semua ni. Pertanian, aku memang tk minat bercucuk tanam ni. Macam kita dok belajaq sivik, apa yang kita pilih kena berdasarkan minat, bakat dan kebolehan. So I think I've made the right decision lah kot. Dalila amek perdagangan, Sarah amek sains pertanian dan Luqman sama macam aku amek civil engineering. (rasa macam hebat gila sebut civil engineering)

Abah tk bagi aku buat permohonan SBP dan MRSM, tapi aku akan cuba pujuk abah. Bab pujuk abah ni memang small the pieces, because that's my expertise bebeh~

So what I have to do now, berusaha & bertawakal, moga moga aku dapat teruskan sesi tingkatan 4 kat ASTECH. And I reallllly hope I've made the right choice for my future. Aku harap sangat boleh pindah sekolah sebab I can't go on with these chinese behaviour yang entah apa apa.

Hmm..I hope...

No comments:

Post a Comment