Thursday, October 27, 2011

Baloq

Assalamualaikum

Khamis, raya ke-2 deepavali. Dikala kebanyakan warga India di Malaysia sedang sibuk mengunyah maruku ataupon sibuk mendandan rambut atau sibuk membelit sari atau sibuk menikmati manisan atau pendek kata masih sibuk beraya, aku pula bermalas-malasan di rumah. Tkdak apa yang boleh aku buat melainkan tengok tv, online, makan, tidoq dan baca novel. Nak ber-sms pon dah tkdak nafsu. Haha acece sebenarnya kredit tkdak. Lepas mandi, aku makan dan tengok tv dan baca novel seperti yang dimaklumkan. Nak kemas rak, malas masih menguasai diri so aku pon dengar lagu. Dengar punya dengar punya dengar sampailah aku lena. Pukul 3.30petang baru jaga haha anak dara bertuah.

So, tkdak benda yang bermanfaat yang aku buat harini. Oh, ada! Aku kemas rak buku aku yang sebelum ni dipenuhi dengan exam papers, buku rujukan PMR dan banyak lagi. So lepas rak aku yang telah ditransformasikan, tinggallah cuma buku rujukan dan exam paper untuk subjek agama sebab dalam tu ada ayat al-Quran, tk boleh nak buang sesuka hati. Semua buku tu akan disalurkan kepada sepupu aku sebab nak tunggu adik aku memang bejanggut lah jawabnya, entah2 silibus pon kemungkinan bertukar nanti. Apahal aku buat ayat formal sangat ni ha? Oh ya, aku baru menerima text message from Maxis beberapa saat yang lalu, msg-nya lebih kurang begini, "Weh ni topup 5 ringgit. Enjoy =)" Haha no lah. Aku pon tktau sapa yang baik hati nak sedekah kat aku ni.

Malam ni tidoq rumah mama. Yeay! Means that aku akan bergelumang dengan novels kesayangan aku sebab semuanya aku simpan kat sana dalam 1 almari khas haha cewah. Tk sabar nak jumpa depa..long time no see. Tambah pulak mama baru tambah HBO kat astro sana hihi syok. Cuma internet ja yang tkdak. It's okay. Mama kata insyaAllah nak letak unifi nanti kat sana. Wush! Internet sepantas kilat! Selaju harimau! Segarang singa! Setegas serigala! Haha actually aku tktau nak cerita apa dah ni. Kalau dalila boleh buat entri pendek, aku pon boleh kot noh?

Oh yes. Panjang umur aby, baru cakap pasai dia semalam. Tadi pagi dia text aku, tanya pasai perancangan nak keluar ni. Dia baru lepas baca blog aku. Katanya dia nak keluar dengan KA-nya hari isnin pergi asmall. Hmm entahlah. Aku pon tktau nak pi asmall ataupon city plaza. Hari apa tu tkdak masalah. Ha lagi satu, respon syafiq terhadap blog aku, memuaskan & melegakan hati aku. Syukur alhamdulillah, selesai satu masalah! I miss you too syafiq =')

Bye!

No comments:

Post a Comment