Wednesday, October 19, 2011

Obsessed

Assalamualaikum

Harini once again, aku tk pi sekolah. Betuilah macam aton cakap, aku cuti selang sehari. Semalam sampai ja rumah, aku lupa diri sat. Baca majalah remaja lepastu pi mandi. Lepas mandi online macam orang gila sampai pukoi 10. Punyalah lama..update blog punya pasai. Internet pon agak tersemput semput jugak..tambah dengan gatai tangan nak upload gambaq lagi. Tu yang jadi lama gila mengadap laptop. Selesai semua, aku baca novel sampaila aku mengantok. Bila dah mengantok tu of course la tidoq. Nenda gerak pagi tadi baru aku teringat. Baju sekolah, kain sekolah & tudung sekolah satu pon aku tk iron lagi. Entah ada kat ceruk mana aku pon tktau. Tambah pulak bila teringat kertas warna warni yang Nazrin bagi, dia amanahkan aku untuk potong kertas tu, satu pon aku tk buat. So untuk mengelakkan kena marah dengan abah sebab lambat & kena marah dengan Nazrin sebab tk potong kertas, aku amek keputusan tidoq balek. Nana call, aku tk angkat sebab tengah syok beradu. Maaf..

Konklusinya harini banyak masa aku dihabiskan dengan novel & majalah. Lebih kurang pukoi 4 petang, syaza mai amek aku kat rumah sebab nak shopping kat tesco untuk esok, Hari Keusahawanan 2011. Macam macam yang beli tadi. Marshmallow, susu tepung, minyak, french fries, tisu, gula, garam halus lagi apa tktau. Tk sabaq nak rasa marshmallow celup coklat esok..mesti sedap nyum nyum. Syok besuka ria kat tesco tadi..tk ramai orang. Ada jugak la terasa rasa macam tesco tu kami yang punya haha dahla troli lelong. Memang jatuh la saham aku kalau tolak troli tu, so aku amek keputusan yang bijak untuk suruh syaza yang tolak. Syaza jatuh saham tkpa, tkdak masalah.

Selesai shopping, singgah Popular sat. Tejumpak dua novel baru Ain Maisarah yang sangat sangat sangat menggoda aku.. Aku Mahu Lawan Hantu & Aku Mahu Saiz XL. Memang tajuk macam entah apa apa tapi ada aku kisah? Ada satu lagi yang tkdak kat Popular tadi, Aku Mahu Cincin di Jari. Ahh memang confirm dalam masa tedekat ni novel tu akan keluaq. So esok petang, apa jadi pon aku nak pi jugak Popular tesco, aku nak jugak dua2 novel tu. Tk kira aku nak jugak!!

 #1 nak mencapai marshmallow tapi tk sampai. frust..


#2 saja boh gambaq ni sebab nampak tinggi hihiiii


#3 boh gambaq ni pon sebab aku nampak tinggi. haha fakeee


#4 haa puas merayau 1 tesco, yang ni ja kami beli. haha

Oh yes..peluang yang ada ni nak sampaikan rasa kesian kat Syahmi Abdullah sebab accident kemaren. Cayalah bro, dia mengaku kesalahan dia sendiri bahawasanya dia tkdak lesen. Bukan senang nak jumpak orang yang mengaku salah ni.. Dan sebab accident tu, dia patah tangan kiri dan kaki kanan. Syahmi oi..tkdak keja, pi cari keja. Kan tk hensem dah kena wheelchair & bertongkat bagai ni. 26 november ada kenduri kakak dia. Kerap sungguh depa kawen..anak anak dara pakcik Abdullah ni laku sungguh. Aku ada tanya dia, "syahmi bila lagi?" Tengok2 aku kena balik. Dia tanya, "Tktaula..tkdak jodoh lagi. Siti tu bila pulak? Jodoh dah ada dah." Menyampah pulak aku rasa..dok sakit pon bleh cerita jodoh. Entah apa2 haha.

Okaylah bye =)




No comments:

Post a Comment