Tuesday, October 25, 2011

G T H

Assalamualaikum

Semalam macam biasa, aku tidoq lewat. Tkdak lah lewat mana sangat, pukoi 1 lebih saja. Then tejaga pukoi 2 lebih..lepastu tidoq balek. Then tejaga lagi pukoi 3 suku. Lepastu tidoq lagi. Ha..tidoq kali ni yang paling aku menyampah sekali. Nak kata sebab aku tk basuh kaki, memang aku basuh masa nak pakai bedak sejuk sebelum tidoq hehe. Baca doa pon dah. Aku mimpi yang I've been possessed by demon! Gila lah.. Tk penah aku tepikiaq nak mimpi macam tu. Yang peliknya aku rasa macam benda tu betui betui jadi sebab aku dapat rasa sejuknya, sakitnya, takutnya and etc. Kononnya dalam mimpi tu sebelum aku kena rasuk, ada orang tengah rakam video and I don't know who haha. Dok bajet paranormal activity lah ni.. The best part is bila aku tengok balek video tu, right before I've been possessed, there's a little girl and she was holding my hand, bawak aku entah ke mana mana. Standard lah hantu, budak kecik pakai dress rambut panjang tutup muka. Bila tejaga sentap jugak lah aku.. takut gila haha.

Tk dapat bayangkan kalau mimpi semalam jadi dream comes true. Huh..tkmau tkmau.

Seumur hidup aku, aku tk penah lagi tengok orang yang dirasuk sampai berubah muka, kecuali dalam tv lah. Kena rasuk tapi muka maintain penah tengok la, tera macam tu pon dah begoyang lutut aku. Kakak aku yang sulung tu banyak lah pengalaman dia sebab dia kan dok asrama haha. Histeria apa kejadah tu semua dia penah tengok. Aku ingat lagi dia penah cerita aku, masa dia dengan kawan2 dia on their way pegi prep malam, terserempak dengan baby mencangkung atas papan tanda. At first, they thought it was nothing, maybe kucing or whatsoever. Tapi bila pikiaq balek, mana boleh mencangkung atas papan tanda! Dan kakak aku pon bertindak tanpa menggunakan akal, dia pi tegoq. Selalunya orang kata kalau jumpa benda pelik2, jangan tegoq. When they started to know that it wasn't a normal baby ataupon kucing, haha apa lagi lari lintang pukang macam tk cukup tanah. Dahla masing masing pakai baju kurung. Setakat ni aku tk penah jumpak lagi. Hmm..minta dijauhkan.

My younger sister pon penah nampak, dekat highway nak pegi sungai petani. Dah nak dekat tengah malam dah masa tu.. Suddenly dia kata dia nampak ada orang mencangkung kat atas tembok besi tepi highway tu. It wasn't tembok actually..orang panggil apa tktau benda tu. Some kind of penghadang kot? Entah aku pon tktau haha tapi I'm sure you know la, besi yang ada sepanjang highway tu. Oh yes yes aku dah ingat! Divider. Imagine lah, mana la ada sapa yang nak mencangkung sorang2 atas divider tu tengah malam buta? And again, itu bukan manusia lah kan. Apa benda yang ada atas divider tu, only God knows. =)

Haha rasa macam kanak2 riang pulak dok cerita hantu.


Bagi aku, hantu ni juara segala hantu. The Exorcist. Muka macam &*%$#@*!^ Hodoh ya amat lah sangat.. Dulu masa kecik kecik, aku ada cd cerita ni. Kalau nak tengok sorang sorang tu memang dak dah la haha. Cari mampoih

 Agak agak kalau nampak benda ni, apalah nak jadi kat aku gamaknya? Pengsan..jerit..lari..pejam mata..buat bodoh..angkat tangan peace..ataupon baca surah Kursi? Tkmau jumpak..simpang malaikat 44


Pontianak is one of the most famous, scariest and violent ghost in Malaysian culture. Yes memang pon! Kadang kadang ada yang tunjuk kat tv muka pontianak lawa kemain, yang tu tkpalah, tapi kalau yang muka macam entah apa2, jenuh demam la jawabnya. Careful, mahkamah area jubli emas tu, banyak pontianak. Member abah aku dah hampir tumpangkan depa. Hmmm

Okaylah kot. Aku pon dah start meremang dah ni. Bye =)

p/s Sebab kewujudan entri hantu ni : Aku tktau nak cerita apa dah

No comments:

Post a Comment