Friday, December 16, 2011

70th entry

Assalamualaikum

Semua tolong tengok calendar masing masing dan tolong check harini berapa haribulan? December 17th kan kan? Haa maknanya harini genap my gorgeous mama dah 44 years young! Happy birthday mama! Memandangkan aku lewat wish, (selalunya aku wish 12am sharp, tapi tahun ni entah kenapa boleh terlewat..) so aku dah buat something yang boleh tahan special la untuk mama even though it is not a present actually. Boleh dikategorikan sebagai lain daripada yang lain lah hihi. Ruginya mama dah balik lebih awai, kalau mama still kat Shah Alam, memang for sure lah dah boleh celebrate. Okay tkpa maybe next year =) Tadi aku baru tengok video pasai engagement Maria Elena & As, haritu masa aku baca tk perasan pulak kata video tu ada. Dan suddenly baru aku tersedar yang As tu tersangatlah hensem. Selama ni aku tengok dia biasa ja & nothing special. Hahah God bless them...

Kemaren, nenda dah beli ticket bus. Aku akan betolak balik ke Alor Setar pukoi 10.15am kot tk silap aku. Yeay aku dapat single seat! Sepanjang aku naik bus (walaupon dah lama gila tk naik bus masa travel jauh), aku tk penah lagi dapat single seat. Rasa macam cool ja kalau duduk sorang sorang kan hahah. -.- Back to the original topic, lepas nenda beli ticket bus, pegi MyDin. And once again, aku jumpak makcik kaya tu. We called her kaya becuase she is really kaya. How do we know? Based on her face and her style hahah so stupid. First, we met her at Bank Rakyat Giant. Second, she became our customer kat Kopitiam. And the third one, we saw her walking around with her sons and daughters kat MyDin. I don't know whether it is still consider as a kebetulan or not (sebab dah tiga kali), but whatever it is, kebetulan pon bukankah di bawah kekuasaan Allah juga? =) Kat Mydin, aku tk berharap nak beli apa apa tapi nenda dah belanja aku another blouse and a novel! Can't believe it! Aku macam nak telompat lompat hahah sebab I have no money even a single cent! Tiba tiba nenda belanja pulak..alhamdulilah. So the conclusion is, I've got three new blouses, a novel, 3 necklaces and 1 new tudung bawal. Yeay!

Balik dari shopping, lepak sebentar kat rumah around 30minutes. Lepastu pi i-Siti (again) sebab kakak aku tk penah pi lagi. First destination masa sampai sana ialah 7E sebab aku nak topup. Oh yes, and the lift was veeeeery creepy! Bayangkanlah dalam lif tu tkdak langsung lampu, yang ada hanyalah lampu button that showed which floor tu. Gelap gelita..dan masa tulah tiba tiba aku teringat cerita The Eye 10. Hahah gila -.- Once again aku teman sepupu2 aku naik super swing dan aku pening. Depa naik segala Space Walk apa kejadah tapi aku tk naik pon hahah. Lepak sana sampai pukoi 11pm, tu pon sepupu aku yang kecik2 tu merengek nak tengok The Biggest Reptiles. Argh stress aku dengan depa hahah nasib baik uncle memahami dan terus balik. I was too exhausted and too sleepy. Tapi balik tu bukan tidoq awai sangat pon, still pukoi 2am. Almaklumlah orang berjauhan hahaha menyampah.

Today, we're going to the GSC at IOI Mall Puchong sebab nak tengok wayang, Alvin and the Chipmunks 3. Actually aku teringin nak tengok Songlap & Mission Impossible 4 tapi memandangkan majoriti sepupu aku adalah kids, so aku redha. Alvin pon okay what kan haha. Today is the last day I'm staying here. Hmm sedih. I'm gonna miss Isyraq's voice especially when he's singing lagu 1 Malaysia tu haha. Doakan perjalanan aku esok selamat tanpa ada apa apa yang jadi. =) Oh by the way aku sangat suka entry TOK. He talked about couple & bercinta.

Bye!

No comments:

Post a Comment