Thursday, December 22, 2011

Alhamdulillah

Assalamualaikum

Untuk tahun ni, harini merupakan hari yang amat amat amat manis untuk aku kenang. Ramai kawan kawan aku yang dapat results cemerlang. Kepada yang tk puas hati dengan results masing masing, mungkin kali ni Allah SWT belum nak bagi rezeki. Mungkin ada rezeki yang lebih manis nanti, insyaAllah. Kita semua tau, Allah SWT akan sentiasa tolong hamba hambaNya yang selalu berusaha. The best part is, we've done our best! Alhamdulillah! Aku memang bersyukur sangat sangat walaupon aku langsung tk sangka nak dapat straight A. Nampaknya aku berjaya buktikan kepada pihak pihak tertentu yang aku juga boleh berjaya. Walaupon ramai orang kata ni baru PMR, aku tetap bersyukur. Sesungguhnya keputusan yang aku dapat adalah suatu kepuasan yang tk dapat aku ucap dengan kata kata.

I've been through so many tough things this year, and I couldn't believe myself that I was strong enough to struggle until the 8A's is now mine. Mulanya sebelum amek exam, aku tk yakin dengan kemampuan aku sendiri. Sebab aku selalu tertekan dengan keadaan sekeliling terutamanya masalah family aku. Tapi akhirnya aku dapat buktikan kat semua orang including myself, yang aku tk akan sesekali menyerah kalah walau ada yang pandang rendah dengan kemampuan aku. Sebab tu masa lepas dapat result tadi aku menangis. Menangis sebab syukur & terharu. I talked to mama, abah, nenda, my sisters, my uncles, my aunties, nieces and nephews, semuanya aku menangis. I know they're happy for my success. And I'm extremely happy that I've made them proud of me. Again, syukur alhamdulillah =) Without Allah's help, I'm sure that I can't get straight A's.

For my beloved friends yang dapat 8A, 7A, 6A, 5A, 4A and whatever your result is, congratulations. Ini rezeki yang sudah Allah bagi kat kita. Memanglah senang ja aku cakap sebab aku dah dapat 8A, tapi benda betul kan. It's kind of motivation for all of us to get much better in SPM. Macam orang selalu kata, gagal sekali tk bermakna gagal selama-lamanya. Do whatever you want to get whatever you want in life, because there's nothing or no one's stopping you. You are your only obstacle in achieving anything in life! About my plan after this, kemungkinan besar aku akan pindah sekolah memandangkan result aku memberansangkan. Astech, insyaAllah. SBP pon insyaAllah, kalau dapat. For the time being, don't forget to pray and doa, so dapatla kita ke sekolah yang much better. InsyaAllah.

Alhamdulillah! =)

No comments:

Post a Comment