Sunday, December 04, 2011

Here we go again

Assalamualaikum

Hmm harini letih tk terkata. Ni pon aku saja gigih update blog walaupon mata ni dah seberat satu tan bersamaan dengan seribu kilogram tk silap aku. Bayangkan la pukoi 6am aku bangun dan bersiap nak pi keja. Dah sampai tempat keja tu penatnya tk payah cerita la. Abah yang gagah perkasa tu pon boleh badmood kalau tk berpeluang tidoq lepas balik keja. Apatah lagi aku. Hmm tkpalah, sampai rumah tadi around 1pm. Golek golek sat atas katil sebelum pi mandi. Baju dan tudung tk payah risau sebab aku dah siap sedia iron malam sebelum tu hihi takot tk sempat. Lepas rasa rasa macam dah hilang penat sikit dengan penuh kemalasan aku pon pi mandi sebab masa tu dah boleh kira lewat dah. Abah nak mai amek pukoi 2pm tapi aku boleh dok buat halai balai lagi. Itulah aku~

Sampai asmall lebih kurang 2.14pm. Terus menuju ke London Weight Management. Jangan salah paham! Aku tkdak la sampai obesiti sampai terdesak nak mintak perkhidmatan depa ahahak. Cuma Dalila & Aby dah setia menanti kat sana. Terlebih excited jumpak aby sebab dah lama tk jumpak. Macam biasa aby memang comei lotei. Memang malang la sapa yang tkdan kebas dia kan Dalila kan~ Sebab dah ada orang awai lagi kebas hihi. Ok beberapa minit bergosip, mattop pon sampai dengan rambut beliau yang sudah panjang. Nasib tk buat rambut mohawk ala ala batang penyapu macam peminat Dalila Athirah tu -.- Dipendekkan cerita Sarah & Syamimi pon mai dan seperti biasa tempat yang normal untuk seorang perempuan, toilet. Walaupon tkdak proses perkumuhan yang aku nak buat, kena tengok jugak penampilan tudung, baju, muka, seluar, tangan dan sebagainya. Tk payah kata aku pulun, tu memang normal =)

Masa tk mengizinkan untuk aku jamu mata tengok kedai kasut dan sebagainya walaupon plan asal nak pi asmall tadi, nak beli kasut. Nampaknya hajat aku tk kesampaian T______T Lepak dulu kat luaq panggung sebab nak jadi ceti separuh masa, kutip duit tiket yang aku dah beli. Oh by the way aku nampak matbri yang sudah sekian lama aku tk jumpak. Memang tabik lah sebab penampilan dia berbeza one hundred percent daripada sekolah rendah dulu! Cuma Zaim Syahmi ja tetap comel, dulu kini dan selamanya haha. Berpeluang jugak la jumpak wan, boyfriend-to-be Sarah. Tk sangka Sarah akhirnya dipertemukan dengan budak tuisyen aku yang selalu kena penampaq dengan Cikgu Johari dalam kelas sains..

Dalam panggung, masa tengah melayan cerita tu ada scene yang buat aku segan sampai tktau nak habaq sebab..well you know, Aaron & Maya dalam cerita tu kan husband and wife. Lepastu ada scene yang nak buat aku menangis tapi tahan hikhik malu sangat aih. Boleh tahan la Ombak Rindu..8 out 10 la. Tapi ada la some of the penonton yang bila keluaq panggung tu aku tengok merah mata, merah hidung, siap yang berair mata pon ada jugak. Fuh feeling sungguh. Aku kalau boleh memang nak feeling jugak tapi segan dengan orang sebelah kiri =) Ombak rindu tu lama jugak la, more than 2 hours. Aku ingatkan standard cerita melayu, sejam setengah ja. Tapi tkpalah 2 jam lebih pon, puas hati haha.

Lepas selesai tengok wayang, singgah KFC dulu sebab nak amek gambaq serba sedikit. Tk berkeinginan nak makan kat KFC sebab perut aku sangat teringinkan nasik berbanding yang lain lain. So kami decide nak makan kat Georgetown dan aku menyesal sebab pilih Georgetown. Bukanla sebab makanan dia tk sedap or whatsoever, tapi pilihan makanan yang ada tk banyak, mahal ja lebih. Dahla pekeja bangla ja belungguk. Mana pi generasi lelaki-lelaki melayu terakhir yang keja kat sana? Tkkan nak biaq pekeja bangla memonopoli Georgetown kot, tk besemangat teruih aku haha. Aku makan nasik sama dengan mattop, Dalila & Aby makan chicken chop. Selesai makan Sarah & Mimi mai singgah sebab depa nak balek dah, so kena amek gambaq. Tukang tangkap gambaq tk lain dan tk bukan, mattop. Memang dia kena buli sungguh tadi. Nasibla, dah tkdak geng. Haha =)

Habeh makan & amek gambaq turun kat bawah tanah sebab nak beli inner. Aku beli inner sama dengan aby. Yeay! Cuma aby dapat saiz s, yang terakhir. So dengan hati yang PASRAH (bukan REDHO), aku amek lah saiz M. Nanti nak beli yang koko pulak lah hihi. Oh kakak aku ajak tengok Twilight saga breaking dawn part 1, 6hb ni. Aku tktau lagi, maybe yes maybe no. Teringin pulak nak tengok sebab dengaq Mimi cerita tadi macam best =) InsyaAllah la, tapi kalau aku pi boleh survey kasut kan hihi. Dan hari Sabtu aku akan kembali ke Shah Alam, mungkin seminggu KOT. 1 more great news..esok boleh bangun lewat! Esok tk keja! Abg sham dah balik! Yeay!

Oh yes. Introducing..

Nur Azidah binti Anwar, she was born on September 18, 1995. Means she's 16 this year. Currently studying at bahiyah. Sweet & baik orangnya. Thanks for everything Kak Azie! =)

Have to sleep now. Headache. Bye!

No comments:

Post a Comment