Tuesday, December 20, 2011

Tomorrow and tomorrow and tomorrow

Assalamualaikum

Hmm degupan jantung semakin kencang dan pantas. Adrenaline terasa semakin membuak buak. Kaki, tangan dan segala anggota badan dah jadi seram sejuk. Perangai pon dah tk tentu hala. Cakap pon makin berteraboq. Minda sudah jauh berkelana ke alam khayalan tanpa arah tujuan. Dan yang paling penting sekali..benda yang paling susah untuk aku buat ialah tidoq. Kalau teringat kat result, memang sangat susah nak tidoq. Mesti kena bayangkan benda yang indah indah contohnya aku sedang bersuka ria di tepi pantai atau aku sedang boros menghabiskan duit di shopping mall atau aku sedang enak menjamu selera di Pak Tat Ikan Bakar. Ha barulah ralit dan boleh lena. Hmm sesungguhnya result ialah salah satu perkara yang boleh menghuru harakan hidup aku. Boleh mengubah personaliti aku yang asalnya riang ria ceria gembira dan comel menjadi pendiam, panik & tk tentu arah. Haii sabaq sabaq

Tadi aku keja. Seperti biasa jiran tetangga kat sana dok heboh jugak pasai result. Again, aku jadi tk tentu arah kat sana. Nasib la aku tk salah hantar order kalau dak memang tobat malu. Setelah lamanya tk menjenguk Kopitiam sebab seminggu bersenang lenang kat Shah Alam, terubat jugak rindu aku tadi hihi. Dapat jumpa dgan Abg Sham, Abg Amin, Angah, Pakcik Tat, Makcik Yah, Mama, Mat gila, Mizi, Pakcik Bree. Hmm depa ialah antara orang-orang yang jaguh buat lawak bodoh haha. Tadi orang boleh tahan ramai la. Mula mula tu aku rasa macam nak pitam tktaulah sebab apa. Mungkin perut kosong. Dengan sakit perut & kepala berpusing pusing. Nasib tk jatuh macam heroin Hindustan kat Kopitiam tadi kalau dak tobat semua pakat berebut nak sambut aku hahah. Agak menghairankan tadi tk jumpak sapa sapa yang aku kenal. Oh baru aku ingat! Jumpak pakcik kantin SK Jalan Pegawai, mulanya aku cuma cam muka tapi tk ingat. Abah yang bagitau bahawasanya dia pakcik kantin. Muka beliau ala ala bekas guru Keat Hwa tapi aku tktau nama hahah.

Kemarin dulu, aku pi makan kat Kuala Perlis sebab abang polis nak tolong belanja. Alah kawan bujang, dapat gaji tkdak nak tanggung sapa sapa, of course lah duit jenuh. Abah tersenyum lebar sebab beliau tk keluarkan sesen pon malam tu haha sebab selalunya abah yang belanja kalau ada family gathering macam haritu (tapi sayang, kakak tkdak). Ditambah pulak dengan ada future wife si abang polis, jatuhlah saham kalau abah yang belanja haha. Aku makan tk banyak sangat pon sebab restoran kat Kuala Perlis tu well known dengan seafood depa, semua maklum seafood yang aku makan hanyalah ikan. Tapi aku sangat suka dengan vanilla milk shake kat sana! Manis tu of course lah tapi sedap. Haha padan muka abang polis kita, ayaq saja dah RM50 above. Belum lagi nasik lauk pauk semua. Memang kempis la wallet abang malam tu haha.

*****

Siti Silmina 'Izzan
Dalila Athirah
Nur Zuriyaty
Syaza Masturina
Siti Khadijah
Nur Sarah Afifah
Muhammad Syafiq
Aina Shobri
Natasha Midnightsky
Aimi Nadhirah
Juliana Khairul
Zaiem Fitri
Zaim Syahmi
Muhammad Syahmi
Nur Ilyana Aifa
Zul Hilmi 
Mohd Arif Shahrir
Afif Lutpi
Zulfahmi Zainol
Muhammad Afiq
Dannyal Badrul
Syabil Salleh
Irfan Fuad
Ismah Hanis
Luqman Harith
Muhammad Nazrin
Syafiq Sabri
Ariff Aqmar
Almyn Jamal
Ainun Rasyidah
Syamimi Jamil
Wan Nur Syafiqah

Sorry kalau ada yang tk sebut. Terlampau ramailah sampai tk teringat. Dan semua warga 1996s.. semoga kejayaan menyebelahi kita. InsyaAllah, 8A dalam genggaman.

Bye! =)

No comments:

Post a Comment