Monday, December 12, 2011

Fulahmak

Assalamualaikum

First of all aku sangat excited bila baca blog Maria Elena. Can't believe that she's As's fiancee right now! Both of them looked very awesome. I do really hope that they'll menikah and be a great couple. Congratulations! =) Tengok persiapan untuk pertunangan pon dah cantik gila dengan sofa putih + pink bagai. Macam mana la nanti wedding ceremony depa hah? Confirm macam wedding of the year kan kan. Dahla sama cantik & padan. Alangkah indahnya kalau Maria Elena menjemput semua followers blog beliau ataupon semua yang like facebook page beliau atau semua yang tengok videos beliau. Percayalah kalau aku dijemput, aku akan beli baju kurung & shawl & beg & kasut baru untuk ke kenduri beliau. (angan angan)

Kemaren aku jalan jalan cari mampus. Haha no lah. Tengah hari, pi makan kenduri kat Kompleks Sukan KL. Atas sikit dari SM Sains Alam Shah & SMT Kuala Lumpur. Dapat tengok pengantin dari jauh je. Eh kebetulan pengantin & pelamin warna ungu, aku pon pakai jubah & shawl ungu haha! Aku tk berapa nak kenal sangat pon sebab pengantin lelaki tu anak saudara uncle. Lepas selesai makan kenduri, balik rumah salin baju lepastu terus keluar pulak. Pi shah alam seksyen 19 sebab nak naik komuter. Jauh jugak la, dahla dalam komuter tu tempat duduk tkdak, bayangkan la kena stop 9 tempat baru sampai kat KL Sentral -.- Lenguh doh kaki aku ni. Sampai KL Sentral, terus beli token nak ke Masjid Jamek. Aku jadi orang terakhir nak kena scan token tu. Tiba tiba suasana jadi agak kecoh sebab aku punya invalid token. Aiseh jatuh lagi saham aku...

Dipendekkan cerita, sampai dah Masjid Jamek. And we walked from that masjid, until Masjid India, until Jalan Tuanku Abdul Rahman. And I was hoping that Maria Elena or Ain Maisarah were there but as people say, hanya angan kosong. Again, I was frustrated haha. Oh I bought 3 rantaiss tu replace the owl's necklace haha! They were so cute alahai sebab tu aku beli. Of course, 3 different coulours. Pink, sea-blue and purple. I just wore the sea-blue one this morning. Haha and mama said I looked more gorgeous. Argh aku tahu mama hanya perli. Okay back to the original topic, lepas lepak makan kat satu kedai, we continued our journey. We were walking and walking and walking, sampailah kat KL's Sogo. Masuk Sogo rasa macam kat oversea sebab hiasan Christmas memang mendominasi tempat tu! And it was reaaaaallly crowded sebab ada sale. Yes I mean BIG SALE because mostly the goods ada yang sampai 70% off. Mata aku pon turut terbeliak sepertimana pengunjung yang lain. And I bought a blouse, Diesel's blouse. After shopping at Sogo, we went back home. Masa dalam Rapid KL, that damn rapid KL was stuck dan dalam tu sangat padat! I mean REAAAAALLLLY padat! I was panicked, and suddenly the door was closed, we're not moving, lampu pon tk bukak. GILA! I thought I was going to die in that train, tapi pintu terbukak jugak at last. And all of us keluaq to get some fresh air. To get some oxygen.

Sampai rumah around 10pm. I was exhausted.

The day before, we went to Jusco, saja jalan jalan. Mulanya makan kat Pizza Hut. Menyeksakan sebab aku kena control ayu, sebab pekerja kat sana SEMUANYA drop dead handsome. Haha suddenly Isyraq pecahkan pinggan. Again, SEMUA pekerja dan SEMUA pelanggan dalam tu were looking at us. Malunya memang tk payah cakaplah..tebai gila muka aku haha. Oh, and I ate 3 slices of pizza. Ok lah tu kan.. Lepas makan, we went to Popular but I didn't buy anything. Aku sempat jugak tengok gerhana bulan! Yeay! It was amazing!

Harini, cuma pi rumah tok long. And I can see rumah Dato' YH atas bukit from tok long's house. Haha aku cuba cuba jugak tengok kot kot ada Shamsul Yusof tengah melepak kat balkoni ka apa ka tapi tk nampak apa pon. It looked like a haunted mansion hehe. Malam ni, tk plan apa apa lagi. Now, I'm watching Tentang Dhia. I miss Adi Putra!

Okay bye. =)

No comments:

Post a Comment