Saturday, January 07, 2012

1 kerusi 1 meja 1 sekolah 1 murid 1 malaysia

Assalamualaikum

Semangat baru, orang baru, tudung baru, baju baru, kain baru, kasut baru, stoking baru dan tk lupa juga sekolah pon baru. Apa yang aku rasa sekarang ni berkenaan hari esok? Nak kata excited sampai melompat tekeluaq dunia pon tk jugak. Tapi happy tu of course lah ada. Nak kata takut sampai kena berselubung dalam selimut selama 1 jam tu lagi lah dak. Aku pon tk sure apa yang aku rasa. Yang pastinya aku suka kasut sekolah baru aku! Lama gila tk pakai kasut hitam pi sekolah. Lepas ni tk payah dah aku susah-susahkan diri untuk membasuh kasut di hujung minggu. Cuma kena polish ja ahh itu kerja gampang. Oh yes.. harini birthday abahku yang tersayang, dah 47 years old, fuh mengancam tau. Orang kata, lelaki ni makin tua, saham makin naik. Memang betul pon, buktinya ada awek dah melekat kat abah aku sekarang. Hihi teruja pulak aku.

Happy birthday juge Khairul Fahmi Che Mat! =)

Aku dah baca blog Dalila & Luqman. You can read it here and here. Depa update blog pasai aku wowo terharu giler xD Tapi gambaq aku dalam blog Luqman sumpah hodoh gila hahaha mulut zaman dulu dulu. Gambaq aku dalam blog Dalila pon hodoh jugak haha tambah tambah hat kat D5 tu aie rasa macam nak penampaq diri sendiri pon ada. Okay tutup cerita pasai blog orang. Tadi tengah hari macam biasa makan kat Pak Tat (normal untuk orang bujang macam abah aku. Hihi). Lepas makan, pi kedai Bata sebab nak beli kasut baru. Aku suka sangat kasut baru aku, nampak feminin. Aku tk amek yang tapaknya flat terus, ada tumit sikit je. Tapi mahal gilo hehe tkpalah insyaAllah aku akan jaga kasut aku sampai aku tamat form 5 nanti. Dan satu benda lagi yang aku tk sabaq ialah nak pakai tudung Canggih saiz XL aku tu. Risau jugak sebab tengok Dalila & Aby pakai tudung size L pon dah besaq. Hmm abah la ni pilih untuk aku -_-

Alhamdulillah aku sangat senang hati sebab semua benda yang perlukan tandatangan & cop ketua kampung tu dah selesai. Cuma buku koku tu saja kekurangan 1 cop & 1 tandatangan pengetua. Macam mana la aku boleh cuai sangat haritu. Oh mungkin sebab aku terpegun dengan kecomelan muka pengetua sebab itu kali pertama aku tengok dia secara dekat, tambah pulak dia pakai kemeja pink ah sungguh menikam kalbu xD InsyaAllah harap harap esok aku boleh ketemu sama pengetua untuk kali terakhir. Masuk teknik ni, aku risau sungguh dengan subjek lukisan kejuruteraan tu. Sebab dalam KH tahun lepas ada la sikit bab bab tu, hat sikit pon aku sah serabut. Tambah la kalau ada satu subjek khusus untuk lukisan tu. Haii moga moga dengan bantuan guru di sekolah dan guru di Inovasi nanti, dapatlah aku menjadi seorang yang pro. Hikhok


I got this from Najla Kim. Eh sweet gila lah, Yang paling aku suka sekali, nombor 1 dan nombor 11. Pasaipa? Aku pon tktau haha sebab sweet kot. Hmm gatai pulak aku malam ni noh. Ok lah nak pi iron baju, semangat esok masuk sekolah baru. Bye =)

No comments:

Post a Comment