Tuesday, January 17, 2012

Do you have a boyfriend?

Assalamualaikum

Alhamdulillah students untuk 2nd intake dah selamat masuk. Dan menurut guru kelas aku, ada sepuluh orang students baru dalam kelas 4KA3 termasuk Aby & Ku Farzana! Can't believe it neither! Hahaha memang nasib aku, ku & aby baiklah sebab kami dapat kelas sekali. Aby cakap, Amirjah & Fahim pon ada. Tapi aku tktau pulak depa dapat kos apa. Dan aku tk nampak Nazeem tadi. Actually niat sebenar masa rehat tadi ialah nak makan nasik dan nak cari aby. Hasrat aku untuk makan nasik harini tetap tk kesampaian sebab cikgu kimia lepas kami untuk rehat memang lambat gila. Kiranya aku sampai kantin tadi memang almost licin lah semuanya. Aku tk makan masa rehat tadi sebab yang ada cuma burger, roti john & roti jagung. Dan aku tk makan burger, roti john & roti jagung haha. Segala jenis nugget dan cendawan goreng yang dah jadi santapan aku sekian lama tu, students lain dah sambaq habeh. Kesian aku kan sobsob. Nasib baikla lepas rehat tu tk belajar sangat, sebab aku akan terseksa jika belajar dalam keadaan kebulur.

Senyum melambangkan aku hormat senior. Aku senyum kepada seniors yang aku kenal, tk kira lelaki atau perempuan. Kalau jalan sebelah seniors perempuan yang aku tk kenai, aku akan jalan & tunduk sikit. Dan aku akan berusaha untuk mengelak berselisih dengan seniors lelaki yang tk kenal. Aku lebih rela dicop sebagai sombong oleh seniors lelaki daripada dicop gedik oleh seniors perempuan =)

Harini pi sekolah lebih banyak membuang masa. Dan esok pon tk belajar lagi sebab ada hari penutup minggu orientasi. Aku makin risau sebab first exam ialah 19hb Februari. Khamis ni baru dapat buku teks so of course belajar ala kadar je, minggu depan dah start cuti. So tolong jangan pandang rendah kalau ada subjek yang aku fail nanti hahah mohon jangan -_- Pagi tadi masa tengah melepak kat Dataran Prime, aku baru tau bahawasanya harini balik lambat sebab ada perjumpaan kokurikulum. Bab perjumpaan tu aku memang tau, tapi tktau pulak sampai balik pukul 5. I thought balik macam biasa je. Dan bila aku tau balik pukul 5, aku memang down gila sebab aku tk berapa nak suka balik lambat-lambat ni. Tapi kena terima hakikat yang astech memang sinonim dengan balik lambat ni. Aku bertambah tambah down bila teringat yang aku masuk Puteri Islam. Tapi tkpa aku rela! Sebab perancangan aktiviti untuk tahun ni kebanyakannya melibatkan hal orang perempuan contohnya memasak, jamuan, jualan, jahitan & lawatan je. Tkdak maknanya aku nak join kawad bagai ni sebab aku tahu aku akan pengsan. Ah perjumpaan sangat membosankan sebab aku tk boleh menyembang

 Bezanya di sini aku memakain tudung.
Bezanya di sini tkdak lelaki di sebelah aku.
Dan perbezaan ketara di sini ialah aku lebih segak.
Yeay esok ada hari penutup minggu orientasi. Harapan aku semoga tkdak benda yang memboringkan yang boleh membuatkan aku lena. Aku tk kenai sapa yang baca doa esok tu tapi Aina akan baca ikrar dan si OM akan menyampaikan speech. I don't know whether he's gonna speak in Malay or English. Kalau english memang aku tabik ar sebab aku tk seberani dia. Aina pon aku tabik sebab cikgu cakap Aina pecah rekod sejarah sebab tk penah lagi student perempuan baca ikrar untuk acara formal. Dan aku respect jugak si lelaki yang akan recite doa tu sebab aku tk berani sangat sangat nak berbahasa Arab in front of many people. So congratulations lah kepada mereka kerana telah menjadi orang yang berani. Aku dah berangan dah, esok dalam dewan kalau boleh aku nak duduk sebaris dengan Sarah, Yat, Aby & classmates perempuan aku iaitu Imah, Hanim, Humaira' & Dinna. Aku tk expect boleh duduk sekali dengan Hanis because she's kinda creepy. Ini bukan mengutuk tetapi dia memang tk bersosial dengan classmates yang lain! Kami pon tk berani nak tegur because all of us knew that she's really upset, and the most important thins is she hates astech so much but can't do anything because her mother forced her to stay there for 2 years. Tk boleh bayangkan cemana dia rasa, mesti depressed

Moral of the story : Being a player is soo not cool.
P/s : Gambo buat sendiri. Ok aku bangge
P/s lagi : Aku tahu tkde kene mengene. Tapi suke hati aku ler =)

Can't wait to meet Aby tomorrow! Uyeah!
p/s lagi : Apasal ada org type JYEAHH kat fb? Cemana nak sebut tu? -_-

No comments:

Post a Comment