Sunday, January 15, 2012

Sweet child of mine

Assalamualaikum

I felt much better today, alhamdulillah. Sebab pening pon dah hilang. Yang tinggal cuma batuk yang agak teruk. Semalam aku tidoq lebih kurang pukoi 3am sebab batuk tk berhenti. Really can't sleep! Aku batuk non-stop sampailah mama jenguk masuk dalam bilik. She heard the batuks-batuks from her room. Mama suruh pi minum ayaq hihi actually memang aku nak pi minum pon tapi memandangkan luar bilik tu gelap & pukoi 3 pagi, so aku tk berapa nak berani sangat. Haha nasib baikla mama sudi menemankan aku pi dapur. Lepas minum, barulah lega sikit dan aku pon dah boleh tidoq. Dok merapu serapah dengan mamat ampang jugak sampai pukoi 3 pagi. No serious matters okay. Hmm semalam aku buat ape ye? Oh ya. Mama keluar pi kenduri kahwin kat Holiday Villa around 8pm kot, so aku melepak rumah nenda sambil update blog. 10pm, aku dah tecongok depan tv sebab aku teringat date aku dengan Josh Duhamel. Ada movie tahap best gila kat HBO, Life As We Know It. Cayalah! Gelak aku tengok gambaq tu haha & ada certain parts yang sedih dan romantik. Alah adat la cerita barat kan. 5 stars for the movie & 10 stars for Josh Duhamel! He's so charming. Oh my..

Mama balik agak lewat, 11pm lebih sebab kereta suddenly rosak so she had to call uncle to ask help. But I don't know lah what was really happened semalam kan. Mama dah sampai rumah nenda, tiba tiba uncle lupa pulak nak amek kunci rumah mama kat dalam kereta mama. Dan kereta mama ada kat workshop. Melayu memang mudah lupa, especially me hahah. So konklusinya aku sampai rumah mama semalam pukoi 1am lebih. Yang bagusnya aku tk mengantuk pon hihi even though aku tk tidoq petang. Mungkin tenaga dah dijana balik =) Sampai rumah mama, aku dah tk layan tv. Terus masuk bilik dan habiskan novel Chronicle Gincu : 4 Amigos. What a great novel! Lepastu sambung pulak dengan novel lain yang aku dah baca sekerat iaitu Fiksyen 302 written by RAM. Aku tk ingat sampai pukoi berapa aku layan novel semalam. Suasana yang sunyi buat aku leka ja layan novel sebab tkdak sapa yang ganggu. Indahnya kalau hari hari hidup aku boleh baca novel tanpa buat benda yang lain. Mesti dalam sehari aku dah boleh habiskan 2-3 bijik novel oh bahagianya.

Yeay novels aku dah genap 40 buah!
Dan aku masih nak mengumpul lagi.
Malangnya aku tk boleh nak ikut berposing dalam gambar ni. Anggaplah sahaja Kung Fu Panda tu sebagai aku. Cuma aku tk segemuk panda tersebut =)

Tengah hari tadi, aku baru tengok movie Cop Out. Kesian aku kan hahah. Bruce Willis belakon. Lagi sorang member black-skin dia tu nama apa entah aku tk ingat. Memang gelak tk berhenti la aku tengok movie tu hihi. Kiranya hidup aku sepanjang 3 hari ni sebagaimana yang aku cakap, aku manfaatkan untuk merehat & merawat diri sendiri sepuas puasnya. Benda yang aku buat ialah cuma tidoq, makan, tengok tv & baca novel. Dan petang tadi aku keluar dengan abah, sebab abah nak bawak pi makan makanan Arab kat Restoran Mekah. Alah dekat dekat je dengan Tesco Mergong tu ha. Bagi aku, nasik dia boleh tahan la tapi terlampau banyak sampai aku tk boleh nak habiskan. Ayam dia pon quite big walaupon dah mintak saiz S haha. Dan malangnya aku tk boleh minum minuman berais macam selalu sebab batuk aku makin teruk. Aku terpaksa minum Horlicks panas dan tahan godaan minuman kakak aku & the 3 little musketeers tu. Dan kenyang nasik Arab sampai sekarang masih terasa.

Okay esok sekolah dan kegetaran masih terasa. Hmm selalunya aku akan letak at least 2 pictures in each entry tapi kali ni aku tkdak idea nak letak gambar apa lagi. Haha okay it's almost 10pm dan barang sekolah aku apa satu pon tk siap lagi. Gotta go. Bye! =)

No comments:

Post a Comment