Tuesday, January 03, 2012

Back to the old routine

Assalamualaikum

Aku pasti kebanyakan adik adik yang baru nak masuk form 1 rasa agak teruja sebab dapat masuk sekolah menengah setelah enam tahun terperuk dalam sekolah rendah. Kain blue-black dah bertukar kepada biru muda. Yang mana dapat sekolah melayu tu, bagi aku memang untung. Tapi kalau dapat sekolah cina macam aku ni, terpaksa redha lah. Masa form 1 aku buat perangai nak pindah sebab hati & jiwa tk serasi langsung dengan keat hwa. Form 2 pon aku berura-ura nak pindah jugak, same goes to form 3, tapi berkat nasihat semua orang termasuk kawan kawan aku supaya habiskan PMR kat keat hwa, aku turutkan ja dan alhamdulillah aku dapat peluang untuk pindah ke sekolah baru. Aku akan cuba sesuaikan diri walau macam mana susah sekalipon sebab aku tau jiwa aku ni memang cannot go on dengan keliling penuh dengan students berbangsa selain melayu. Hmm inilah dikatakan perempuan melayu sejati

Hari pertama kat sekolah, agak membosankan. Aku dah tk berani nak mention nama nama guru kat dalam blog sebab takut blog aku di-stalk sebagaimana yang terjadi pada tahun lepas. Eee mengerikan -.- Guru kelas aku seorang perempuan berbangsa melayu dan beragama Islam. Mengajar subjek Biology, seorang kecik molek, putih melepak dan sangat comel! Aku tk terkejut kalau cikgu Sejarah aku pon boleh kata guru kelas aku tu lawa =) First impression aku kat guru kelas aku, tk garang & baik. Then, masa Sejarah. Guru lelaki berbangsa india tapi aku tk sure beragama apa, kemungkinan besar Hindu la kot. Memang beliau pandai gila buat lawak lepastu siap habaq lagi yang cina tkkan paham lawak dia, cuma melayu ja paham. So dengan lawak jenaka yang dia ada tu, tkdak lah boring sangat subjek Sejarah nanti. Next, Bahasa Melayu. Cikgu perempuan melayu. Aku tk sure nama apa sebab tk sempat nak check kat time table tadi. Hmm agak ketaq la dengan beliau sebab nampak macam garang. Tapi beliau dah pesan siap siap, beliau boleh jadi kawan paling baik kalau kita ikut arahan beliau. Maybe she's not that bad lah, kan? =)

Lepastu mathematics. Haa yang ini cikgu cina, perempuan. Quite okay lah, boleh dibawak berbincang dan tk garang sangat. Apa yang beliau ajaq pon aku boleh paham serba sedikit. Nama beliau pon aku tktau jugak hehe. Subjek 2nd last, english. Still cikgu cina perempuan. Pon tk garang jugak, seperti biasa aku memang suka any teachers yang mengajar english haha aku pon tktau pasaipa. Dan, the bad news is, 1st day of school dah ada kerja sekolah. Aku terpaksa buat kerja sekolah tu dalam test pad ja sebab insyaAllah ahad depan aku dah nak daftar kat sekolah baru. Talking about new school..tadi aku balik lewat sebab nak mintk tandatangan, slip percubaan PMR & sijil berhenti sekolah. Tandatangan pengetua still tk dapat lagi sebab tadi pengetua ada meeting kot. Biasalah kalau tk meeting bukan pengetua namanya. Slip percubaan tu cikgu kata cikgu dah bagi dulu sebelum PMR dan aku rasa aku dah terbuang ok bagus. Sijil berhenti sekolah, belum dapat sijil cuma dah dapat borang. Aiee masa mintk borang tu memang sakit hati sebab kena hingaq dengan kerani. Siap pesan lagi dah masok teknik nanti jangan dok gatai nak patah balik. Apa depa perasan depa cikgu nak hingaq hingaq kat orang? Aku dok sekolah tu 3 tahun kot tk penah missed nak bayaq yuran, dok buat tk puaih hati apa. Tambah pulak dia dok bising, "Cuti sampai sebulan, la ni baru hegeh nak mintk." Haii depa ni budi bahasa rendah sungguh noh? Nasibla aku hormat, aku diam ja tk kata apa. -__-


Agak susah nak mengisi borang berhenti sekolah tu bagi aku sebab banyak yang aku tk paham, tambah pulak kena hantaq before 10am kat kerani potpet tu besok. Semoga Allah SWT permudahkan urusan aku, amin. Macam mana agaknya suasana kat sekolah baru nanti? I keep thinking about that. Rasa ngeri pon ada. Dahlah tkdak geng sebab Sarah tk pi. Alah kalau Sarah pi pon, kos berlainan even satu sekolah. Adakah waktu rehat kat sana nanti aku akan makan sorang sorang? Ataupon aku akan rasa macam budak darjah 1 balik sebab semuanya kawan baru? Hmm kecut perut.

Ok nak pi fotostat borang. Bye =)

No comments:

Post a Comment