Sunday, January 01, 2012

One after another

Assalamualaikum

Frankly speaking, I was impressed when I saw that FL's blog had two new entries! Kalau tk memang susah gila nak baca entri baru kat blog beliau. Oh mungkin sebab tahun baru, so entri pon baru? Haha maybe. Nasib baikla dah muncul tahun baru, kalau tahun tk baru so entrti pon mungkin tk baru. Ok abaikan. Blog Maria Elena masih kekal seperti biasa, tiada perubahan. Blog TOK sangat sangat sangat menarik perhatian aku. He talked about dosa berkecil hati / dosa mengecilkan hati. You can read it HERE. Tapi kalau nak baca, have to understand carefully la or else you'll be confused. So lepas ni janganlah berkecil hati terlalu over sampai ada perasaan dendam bagai sebab dalam sesetengah situasi, orang yang berkecil hati tinggi dosanya daripada orang yang mengecilkan hati. Entahlah I don't know hot to explain, nak senang paham baca ja blog TOK. Dijamin best =)

Ok kelmarin dapat keluaq dengan Syaza, Dalila, Aby & Syafiq. Sarah tk jadi sebab mak dia sakit sob sob aku agak terkilan sebab lepas ni peluang nak keluaq tu sangat sedikit. Zulfahmi pon katanya nak keluaq tapi aku tk nampak batang hidung pon hmm tkpalah. Plan asal, pukoi 12pm sharp dah kena tecongok kat McD tapi semua sampai sana pukoi 1pm lebih. Kenapa? Dalila pi klinik dan ramai orang. Ok dimaafkan. Syafiq pi lagi lewat pukoi 3-4 lebih sebab tidoq. Ok tkpa dimaafkan jugak. Yang aku ni? 11.45am aku dah siap segak pakai kasut bagai dok tunggu kehadiran Syaza luar rumah. Tapi apa yang terjadi ialah aku terpaksa tunggu sampai satu jam setengah sebab pukoi 12pm, Syaza called katanya baru nak makan. And I was like..oh ok. 12.54pm Aby called katanya tadi pukoi 12pm actually mak Syaza baru tengah masak. Sekarang ni baru dok makan. And I was like..WHAT?! Sumpah aku geram gila. Aku sedar diri aku hanya menumpang but at least bagitaulah yang dia akan lewat. Ini tak, mulanya bagitau 11 lebih nak fetch aku kat rumah. Dahlah nak call Syaza pon kemain payah. Masok kereta dia, aku masamkan muka tk cakap apa apa. 1 HOUR AND 30 MINUTES tu lama ok..

Tapi Syaza dimaafkan setelah dia membelanja aku sundae cornetto chocolate. Ok sayang hang! =)

Pi sana kemarin, aku cuma beli novel Chronicle Gincu : 4 Amigos. Duit selebihnya banyak dihabiskan dengan mengenyangkan perut sendiri. Dan ternyata aku sangat kenyang sebab bila balik rumah, ada tetamu mai dan mama served pulut durian and satay. Untunglah aku kenyang, sebab aku memang tk lalu pulut, durian dan satay. Aku layan movie semalam kat HBO, Inception memang best gila lah. 9 out of 10. Semalam aku tidoq rumah mama dan hasilnya aku tertinggai borang astech & kotak pensel kat sana padahal esok dah nak sekolah. Ok bagus. Hmm cerita pasai sekolah, me and Syaza will be busy sebab kena mintak sijil berhenti sekolah, slip percubaan PMR & tandatangan pengetua. Aku paling risau pasai tandatangan sebab takut pengetua tkdak kat sekolah. Nasiblah tarikh pendaftaran 8hb Januari, so sempat la jugak nak settle benda benda tu. Pengesahan gitu lah gini lah aieee rimas pulak aku. Semalam mattop msg aku dan dia kata lebih kurang macam ni, "Semoga tk kena buli kat astech." Aku pon berlagak brutal dengan mengatakan, "Tkdak sapa nak berani kacau aih." Padahal aku tergugat jugak dengan momokan dia. Well SMT kan memang f4 yang paling junior, jadi tk mustahillah. Hmm insyaAllah nothing bad will happen.

 Harap harap aku tk akan kelihatan seperti badut bila pakai tudung sekolah bersaiz XL dan baju bersaiz 15.5. Hmm pelikkan baju aku bersaiz 15 setengah? Dan harap harap Allah SWT permudahkan urusan aku nak mendaftarkan diri kat astech. Harap harap Allah SWT permudahkan pembelajaran aku kat sana nanti. Aku mengaku memang aku agak cuak la nak masuk sekolah baru. Aku bukan rapat dengan mana mana senior pun kat sana, kenai gitu gitu ja. Hmm teringat pulak salah satu borang yang aku kena tandatangan, ada tertulis lebih kurang macam ni,

ONCE YOU'RE IN, YOU CAN'T GO OUT.

Maksudnya macam tu lah. Tapi tk lah tertulis sebegitu hehe saja nak momokkan diri sendiri. Hmm oklah nak pi siap barang nak pi sekolah. I'll see what I can do. Bye! =)

No comments:

Post a Comment