Monday, November 07, 2011

Again and again

Assalamualaikum

Tomorrow is supposed to be a holiday, because of hari raya haji dan hampir semua sekolah (yang aku tahu) masih cuti esok, contohnya SMK Laksamana (except for form fives, they have extra class until 12 noon) and SMK Sri Ampang. Haha but not for my school la, esok ada hari anugerah untuk usahawan muda bla bla tu. Aby bagitau yang dia nak aku pi esok, memandangkan dah lama tk jumpa. And I'm sure dia dah bagitau dalila jugak, of course. Syaza mungkin dak la kot sebab nak contact dia punya payah mengalahkan perdana menteri. But I'm not going kot esok tu..sebab ada hal dengan sepupu sepapat yang memang jarang gila nak balik alor setar, so bila lagi nak buat 'hal' dengan depa kalau bukan sekarang =) Hari Rabu insyaAllah aku akan kuatkan hati untuk pi sekolah even though none of my gang yang akan pi, disebabkan kakak aku kata SMK Laksamana akan gantung result kepada sesiapa yang memang selalu sangat ponteng sekolah. Sekolah aku wallahualam la..sebagai langkah selamat baik aku pi ja.

Tadi pagi bangun awal sebab pakat nak pi tengok lembu kena korban. Walaupon perasaan malas sangat mendominasi diri, aku gagahkan jugak sebab nak tengok benda ni cuma once in a year. So why not kan? Jadi, tadi pagi terkedek kedeklah bersiap seadanya dan menutup aurat kecuali kaki haha memandangkan aku nak pi masjid kan. Agak agak la tkkan nak pakai singlet kot. Malas nak melaram, aku cuma sarung tudung malas. Cepat dan mudah! Tadi semua ada 13 ekor lembu yang akan menuju ke syurga. Lembu sepupu aku nombor 7. Agak ganas la tapi aku tk sempat amek gambaq, tktaulah pasaipa haha. Lembu lain aku sempat, tapi tk ingat number berapa. 8 or 9 la kot. Dan lembu di bawah ni mesti sekarang tengah berseronok dengan kawan-kawannya kat syurga =)





Yes aku tau memang gambaq2 ni tk berapa nak elok sebab tkdak penampakan darah tersembur sembur dikala leher lembu disembelih. Ini disebabkan aku tkmau ambik risiko berdiri dekat2 dan akhirnya ada anggota badan aku terkena darah yang terpercik. So aku ambil langkah selamat, berdiri agak jauh. Tapi kedudukan aku dah memang strategik gila lah! Masa tu hujan rahmat tengah merenyai renyai dan ada bumbung yang melindungi aku. Tambah pulak tkdak sapa2 yang tk berperikemanusiaan yang menghalang pandangan aku. Tkpalah kot gambaq tera ni. Oh yes gambaq ke 2 tu, budak bertudung putih tu ialah anak dara pakcik munet. Memang perangai sama spesis dengan abang2nya, menyibuk. Ahaha :D

Btw tadi ada lembu lompat pagar, mengamuk. Sungguh sadis aku tk sempat tengok. Kalau dak mesti aku turut berkongsi perasaan gerun, takut dan ingin lari lintang pukang dengan para penonton kat masjid tadi kan. -.-

Tadi kat rumah mama ada kenduri. Seperti yang sudah aku sedia maklum, tkdak sorang pon kawan aku yang mai sebab aku jemput depa pon halai balai haha tk segempak yang aku jemput haritu. First guest, aunty sheila. Masa tu aku tengah melayan how to train a dragon buat kali kedua, tiba2 nampak baby boy beliau, ivander shah ch'ng! Ihhik suka sangat sebab baby tu putih melepak, mata bulat gila. Tapi pemalu ahaksss. Lepastu aku dah tk ingat sapa yang mai. Last guest, students & wardens from AIU. Mak datok students lelaki yang mai tadi memang hensiom gila, tapi saham aku jatuh merudum disebabkan aku terpaksa berlali ke sana sini memandangkan aku jadi babysitter separuh masa - ligan Isyraq. Tapi tkpa, mesti students tu dok pikiaq, "Oh gadis ni tk control cun, bukan seperti gadis2 yang kutemui sebelum ni." (angan2 untuk menyedapkan hati sendiri).

Okaylah dah tk ketahuan nak cerita apa. Bye :D

No comments:

Post a Comment