Tuesday, November 08, 2011

I only know how to finish my money!

Assalamualaikum

Next week SPM! So, to all SPM's candidate..good luck and do your best. Sapa2 yang tengah membela awek sekarang ni, have to get an excellent result barulah bakal-bakal mak/bapak mentua akan yakin dengan kemampuan diri nak membela anak gadis depa. Kalau result pon cukup tersenarai semua abjad..jatuhlah reputasi. Termasukla kakak aku sendiri. Beliau seorang yang sangat berani! Minggu depan SPM pon masih bernafsu nak menghadap lawak kampus. Masih bersemangat bagai nak rak keluar sana sini dan lawan boling. Bukanlah nak kata aku ni buat preparation yang cukup tip top untuk PMR haritu, tapi at least aku sedaq diri kalau dah minggu depan nak exam. Aku tk berani nak sentuh lawak kampus & aku tkdak keyakinan nak jejak kaki kat city plaza ataupon asmall. Ihik! Cakap macam diri sendiri dah bagus sangat kan..

So tadi, plan bersama sepupu sepapat tercinta alhamdulillah berjalan dengan lancar. Tk pi mana sangat pon. Tktaulah kenapa tapi sepupu2 aku tu macam dah jatuh cinta sangat dengan city plaza sejak first time depa pi masa raya aidilfitri haritu! Balik kali ni pon depa nak pi sana lagi, dan aku temankan depa. Bukan selalu kan dapat keluaq dengan depa.. =) Tk payah bagitaulah kot, aku kalau pi city plaza memang destinasi pertama ialah Popular. Membelek belek buku apa yang ada walaupon menurut pemerhatian aku tkdak buku baru. Lepastu pi makan kat food court, I'm starving! Memang lama gila la tunggu, walaupon aku cuma order nasi goreng pattaya. Dapat nasik, terus aku melahap. Tunduk menjamah nasik dengan begitu khusyuk. Soal sedap ka dak, aku tolak ke tepi asalkan perut aku kenyang!

Lepas makan, pi teman kakak aku beli baju kat Sis. Tkdak yang menarik perhatian aku..sebab kebanyakan baju kat Sis hanya sesuai dipakai oleh golongan free hair & bukan Islam (menurut pandangan aku lah). Sebab baju yang ada macam tk sesuai dengan orang yang bertudung. Ahaha pandai pulak aku dok komen. Then, pi jenguk tempat bowling sebab sepupu aku semua dah kemaruk nak main bowling. Tapi, full! Aku rasa lega jugak la sebab tk payah tunggu depa main berjam-jam sebab aku memang tkdak keinginan walaupon sedikit nak main bowling tu. Bila tempat bowling dah penuh, check it out dekat panggung pulak, tengok ada cerita apa. Semuanya cuma alamak toyol. Tk syok langsung! Mustahil la aku nak korbankan rm10 aku semata mata untuk cerita tk bermutu macam tu.

Oh ya..sebelum beli baju kakak aku kat Sis, beli novel dulu kat Popular. Bagaikan suatu kewajipan..

Bila dah tengok kat panggung tkdak cerita yang mengancam, turun beli baju aku pulak. Ehehe walaupon baju yang haritu aku beli aku tk pakai pon lagi, aku tetap beli. Tujuannya, saja nak menghabiskan duit walaupon tk banyak mana. Then turun kat tingkat bawah sekali..beli shawl pulak. Ihhik aku suka! Lepas beli shawl, makan chocotop kat McD. Actually aku nak makan burger tapi memandangkan perut aku dah full..beli aiskrim ja. Makan chocotop, teringat kat mattop. Dah beberapa hari aku tk topup. Tadi memang nak topup tapi lupa..

Okay nak layan Soffiya. Bye!

No comments:

Post a Comment