Wednesday, November 30, 2011

Ukhwah selamanya

Assalamualaikum

Aku tktau nak macam mana nak describe apa yang aku rasa sekarang ni. Syukur, yes memang rasa lega & syukur sebab Syafiq Herman dah maafkan aku walaupon aku still samar samar macam mana aku dengan dia lepas ni. Aku pecaya Tuhan akan kekalkan benda yang baik, contohnya friendship aku dengan Syafiq Herman. Aku pecaya kami akan tetap kawan sampai bila bila, insyaAllah. Walaupon aku belum jadi kawan yang terbaik yang pernah dia ada, but I'm trying to be. Malam ni memang aku sedih, aku rasa kecewa dengan diri sendiri sebab aku baru sedaq dengan keadaan sekeliling. Selama ni aku tk penah peka. Selama ni aku ingat semua orang ok, tkdak masalah. But then, I was wrong. Mood aku hilang dan maybe tu satu benda yang baik. At least aku sedih malam ni, aku dah sedaq apa yang aku buat, kan? Kalau aku tk sedih malam ni, sampai bila pon aku tktau. Setiap apa yang berlaku tu, ada hikmahnya. 

Seriously, aku tk marah langsung kat Syafiq. Apa yang dia buat tu betoi, kalau aku ada kat tempat dia memang for sure aku akan rasa down. Rasa tepinggir. Kalau untuk orang lain...aku tktau tapi aku langsung tk terniat nak abaikan semua kawan kawan aku. Memang macam orang selalu kata..ex tu hanya untuk boyfriend/girlfriend dan benda benda yang seangkatan dengannya. Tapi bagi aku, memang tkdak istilah ex-best friend. Aku sayang kawan kawan aku sampai aku pon tktau nak habaq banyak mana. But then, sifat manusia yang tk sempurna. Normal. Buat silap, tk sedaq kita buat silap sampailah ada yang bukak mulut. Masa tu baru tehegeh hegeh nak mintak maaf dan sebagainya. Barula rasa menyesal tk sudah. Dan sungguh sungguh aku tk sanggup nak buat Syafiq Herman sebagai ex-best friend aku. Memang aku tkmau.

Apa apa pon..aku harap lepas ni aku dengan Syafq Herman semakin ok dan bukan semakin jauh. Aku harap dia akan cari aku kalau dia ada masalah, dan insyaAllah aku akan cuba contact dia dengan lebih kerap lepas ni sebab aku tau, dia bukan jenis kawan yang ada masa aku senang ja. Aku besyukur sebab aku ada kawan2 yang tahap baik gila kat sekeliling aku.. Syafiq, Sarah, Dalila, Zuriyaty, Syaza, Mattop, and the latest, Kak Azie. Semua kawan kawan aku baik dan aku beruntung. Tkdak apa dalam dunia ni yang boleh ganti depa. Oh haha mungkin entry ni agak poyo disebabkan aku agak emosional tapi..who cares.

Dalila tengah 'panas' sebab baru lepas jadi single. Luarannya aku nampak dia cool, tk bengang mana sangat. Tapi dalaman, aku tktau. Yang aku tau, dia kuat. Bukan macam aku ehehek. Mungkin sesi begosip aku dengan Dalila, akan melegakan dia. Maybe. Yang pastinya, kalau dah kata aku begosip dengan dia, sampai bila pon tk habeh.

Sarah tkdak masalah apa2 yang aku tau selain dengan Syafiq saja. Aku tk berani nak pujuk untuk pihak Sarah sedangkan aku nak pujuk Syafiq untuk diri sendiri pon dah sampai merambu rambu air mata doh. Aku cuma boleh harap yang everything's gonna be fine. Sarah sayang Syafiq, dan Syafiq sayang Sarah. That's the fact. Semua orang tahu.

Zuriyaty memang lately ni aku nampak dia agak down dengan masalah yang menimpa. Dan aku cuba untuk tolong dia, walaupon apa yang aku tolong tu tkdak la tera mana pon. The best thing is bila dia dah boleh 'bukak mata'. Aku dah lama gila tk jumpak aby, since dapat duit RM100 kat sekolah haritu. InsyaAllah 4hb ni aku akan jumpak dia.

Syaza macam biasa, perang dengan jie memang satu perkara yang normal. Tadi mai serang rumah aku dikala aku sedang enak dibuai mimpi semata mata nak pinjam handphone, nak call jie. Dan bila dah call, perang pon bermula. Kalau member2 aku yang lain perang dengan pasangan..mungkin aku cuak. Tapi kalau dengan Syaza..aku gelak ja.

Mattop, nothing to say. Happy 1st year anniversary. Kalau ada apa2 yang dia berahsia dengan aku, memang nak kena ketuk kepala.

Kak Azie, sorry malam ni tk sempat lagi nak letak gambaq kak azie dalam blog. I'm glad that I know you, and I can feel that we're gonna be great friends. Seorang yang sangat sweet dan baik hati, tapi tk banyak yang aku tahu pasal kak azie sebab baru kemaren kenal. After all aku happy sebab walaupon baru kenai, tapi dah mesra macam dah lama kenai. =)

Syafiq, tkdak apa yang boleh aku kata la ni, kecuali I love you. Dan mattop tolong jangan jeles..hihi

No comments:

Post a Comment