Saturday, November 05, 2011

Selamat hari raya aidil adha :D

Assalamualaikum

Normal, raya pertama untuk hari raya korban tk berapa nak meriah (bagi aku) sebab tk dapat tengok lembu depan masjid. Inilah untungnya rumah berhadapan dengan masjid! Setiap tahun, alhamdulillah aku tk penah lagi miss nak tengok lembu kena korban. Memang aku rasa kesian kat lembu tu. Orang kata, kalau rasa kesian binatang kena sembelih, tk boleh makan binatang tu. Haha tkdak masalah bagi aku, aku tk berapa nak makan sangat daging lembu dan semua jenis daging yang seangkatan dengannya. Tadi masa tengah makan, dapat 1 message from abah. Fuh memang sedih gila lah, first time abah buat terok macam ni. Selamat hari raya aidil adha abah..forgive me for all my wrong doings towards you. :'(

Kemaren, tk update blog sebab agak busy. Ikut mama pi merata ceruk haha. First of all, pi amek aunty siti kat Pekan Rabu, beliau baru balek kerja. Aku dok pikiaq macam mana dia boleh jalan dari Holiday Villa sampai Pekan Rabu dengan kasut bertumit tinggi yang tumitnya sangat tinggi dan sangat halus tu. -.- Lepas amek aunty siti, pi kedai karpet dekat Restoran Bunga Tanjung tu. Seumur hidup aku, itulah kali pertama aku ikut orang pi beli karpet haha. Kat situ adalah 2 orang assistant lelak yang keja kat sana, wallahualam berbangsa apa dan beragama apa. Muka tk komersial langsung untuk keja kat kedai karpet! Tk sesuai! Depa comot macam kontraktor yang keja kat tempat2 pembinaan tu haha. Dahla tu asyik usha orang macam nak tekeluaq bijik mata -.- Walaupon mama dah rambang mata, tapi akhirnya dapat jugak pilih 2 karpet yang sangat memuaskan hati. Hihi aku suka! =)

Lepas selesai beli karpet, hmm pi Billion kot tk silap aku. Mulanya aku ajak mama pi Tesco sebab Billion tk glamor! Haha. Tapi mama dah malas nak pi Tesco sebab nun jauh di Mergong. So pi yang mana dekat sajala. Mama beli barang2 keperluan untuk esok, ada kenduri. Mama tk guna troli tapi guna bakul. Memang bagoih sangatlah..sebab aku la tukang angkat semua barang yang maha berat tu sampai rasa nak tercabut jari aku ni. Selesai beli barang, mama nak beli sudip entah apa2 pulak. Aku dah tk larat nak follow. Aku duduk ja kat ceruk ceruk besen haha sambil bergayut dengan mattop. Setelah lama menanti barulah selesai. Lepastu hantaq aunty siti balik rumah dia. Tabiklah dengan aunty siti..walaupon anak dia ada yang dah kawin, dia tetap vogue! Dengan kasut tinggi, pinggang pon ala ala kerengga. Haha apa2 jalah.

Destinasi seterusnya, kedai tilam Gawai kat Jalan Pegawai. Juga seumur hidup aku inilah kali pertama aku ikut orang pi beli tilam (kecualilah kalau ada masa aku gigi 2-3 batang dulu). Aku tk kuasa nak tengok satu demi satu tilam sampaila ada yang mama bekenan. So aku lepak atas salah satu katil dan biaq mama pusing satu kedai dengan tauke kedai Gawai tu. Nasib baik dok kat sana tk sampai 1jam. Selesai semua, balik rumah nenda dan aku kedarah 2 pinggan nasik sebab aku terrrrrsangat lapaq dan sebab ada ikan keli goreng. Lepas makan aku merajin-rajinkan diri kupas telur burung puyuh sebab nanti aku jugak boleh makan kan. Emmmm sedap sangat.

Lebih kurang pukoi 6, balik rumah mama sebab malam tu tauke Gawai nak hantaq tilam. Kemas rumah serba sedikit sebab nak letak 2 karpet yang dah beli tadi sambil tengok movie Despicable Me. Syok sangat! =) Pukoi 8.30pm, tauke tu mai hantaq tilam tapi letak kat ruang tamu ja, tkmau depa masok bilik mama ehehe. Ingatkan aku & mama mampu angkat tilam tu tapi masya Allah memang berat gila tilam tu. So terpaksalah mintak ihsan uncle jumali & hakim. Lepastu aku tidoq, sebelum tu sempat lagi tengok Clash of the Titans. Agak membosankan..

Okay selamat hari raya aidil adha :D Sapa yang duduk area Tambak Bunga, esok kita jumpa kat masjid tengok lembu kena sembelih. Yeay!

No comments:

Post a Comment