Friday, November 04, 2011

Dari kokdiang ke city plaza

Assalamualaikum

Hmm bahagianya kemaren tk update blog. Haha tkdak lah, saja malas sebab tkdak idea langsung. Cuma..semalam aku pening kepala lepas tengok movie Repo Men tapi tk habeh pon sebab nenda nak tgok Khabar Haji. Serius pening macam nak pecah kepala aku ni, tktaulah pasaipa tiba2 ja. So bila dah pening, mood pon tk berapa nak elok la kan. Yang kakak aku tu saja nak cari pasai..menyampah pulak aku. Aku dok sorang2 kat dapur sambil baca Remaja (haha ada hati lagi nak baca padahal satu apa tk masok, al maklumlah pening). Tiba2 dia mai menyibuk kacau aku, "Ijan pasaipa bad mood? Marah kat adik ka? Merajuk ka kakak amek selimut ijan? Ka gaduh dengan mattop?" Aku diam ja tapi jeling. Malaih aku nak layan soalan2 tk mencabar lagutu..buang masa aku ja.

Memandangkan aku pening kepala semalam, so aku tidoq lebih awai daripada biasa. 11 lebih dah tidoq. Selalunya aku tidoq after midnight. Ingatkan nak tunggu sampai mattop habeh silat tapi aku dah mengantok sangat. Tkpalah abaikan.. Tadi pi town sebab haritu keluaq aku tk sempat beli baju. Actually bukan tk sempat tapi aku segan dengan adanya kehadiran may, izzat, mattop & jie. Kalau ada dalila & syaza saja insyaAllah aku beli tapi still segan haha. Tktaulah pasaipa. So first destination tadi macam biasa, Popular. Aku dah beria ia nak beli 1 lagi novel padahal novel yang aku ada kat rumah ni, lagi 5 buah aku tk baca haha. Tapi memandangkan bajet aku tk berapa nak mengizinkan, dan tujuan utama aku pi town sebab nak beli baju, so aku lupakan saja hajat aku tu. Ronda masok dalam Sis, beli sehelai. Lepastu pi kat kedai aksesori, nak beli gelang tapi bila dah 2-3 kali pandang, rasa macam tkmau pulak haha =)

Selesai beli 1 helai baju, turun singgah kat 2+1 pulak. Beli lagi sehelai baju. Haha inilah untungnya beli baju murah, sekali shopping boleh beli banyak sekaligus. Macam dalam iklan sabun baju tu.. "Yang mahal tk selalunya bagus." Haha dan2, mentang la aku beli baju murah. Bajet aku setakat ni tk mengizinkan aku nak shopping kat asmall. InsyaAllah nanti kalau ada duit lebih sikit aku akan shopping kat sana, sebab asmall aku akui memang banyak sangat baju cantik yang aku suka =) Selesai beli baju aku, turun kat McD sebab adik aku yang 2nd last teringin nak makan McFlurry. Haha acece cover, padahal aku pon nak jugak. Lepas makan McD, naik atas balik sebab nak makan kat food court. Aku lapaq nasik..ehehe.

Habeh makan, pi bank. Aku suka dok dalam bank! Haha sejuk sangat. Nasibla aku masih mempunyai perasaan malu yang sangat tebal, kalau dak memang aku lena dah kat dalam bank tadi haha. Dahlah dengan perut kenyang kan ehehe. Lebih kurang 15 minit dok dalam sana menikmati air-cond, tibalah masa untuk balik. Oh yes..sebelum aku balik tu, aku ada jumpa sorang budak ni, perempuan. Pakai dress ala ala berkemban warna ungu putih. Lepastu pakai cardigan sekerat berbulu bulu warna koko. Boot bertumit tinggi pon warna koko. Matanya lip lap lip lap..entah berapa lapis eye shadow yang dia tenyeh, aku pon tktau. Dahla kulit gelap..ada selera lagi nak pakai lagutu. Yang kesiannya aku nampak budak tu dok melepak kat area Pekan Rabu. Kalau aku jadi mak budak tu, fuh nauzubillah.

Oh yes, happy 16th birthday hairi rusdy =)

No comments:

Post a Comment