Wednesday, November 02, 2011

SKJP's canteen day

Assalamualaikum

Exhausted. Maybe it's the best word to describe how I feel right now..walaupon pegi SKJP cuma dari pukoi 7.30am sampai 12.30pm, aku tetap penat macam merentas desa dari Alor Setar ke Jitra haha. Menambahkan lagi kepenatan aku, disebabkan aku kena jaga the 3 musketeers kat sekolah. Memang best pon lepak dengan member depa ada sekali -.- Bukannya apa, aku rimas sebab kerap sangat kena panggil. "Ijan..nak pi mana? Ijan..nak aiskrim. Ijan..dahaga la. Ijan..sakit kaki. Ijan..jom pi dewan." So tertoleh toleh la kepala aku ke kiri dan ke kanan semata mata nak melayan karenah depa. But after all tkpalah, bukan selalu kan aku nak jadi seorang kakak yang penyayang macam tadi ehehe.

Sampai sekolah tadi, aku nampak sarah, nazrin, taufik & faris. Rasa excited gila lah sebab dah lama tk menjejakkan kaki kat SKJP ni ahaha. Lepastu aku tk ingat sama ada syafiq ataupon luqman yang sampai dulu. Mungkin syafiq kot sebab aku lagi lama kawan dengan dia? Haha tkdak kena mengena. Lepak lepak dulu kat luaq sambil amek gambaq. Sambil membelek tab yang syafiq bawak (bukan aku tapi sarah. haha) Lepastu kami memutuskan untuk masok memandangkan budak2 sekolah tu dah habeh assembly. Nyata, kami menjadi perhatian sebab pakaian yang ala ala artis hahah mana ada. Biasalah tu budak2 sekolah rendah, akan usha apa2 yang lain daripada yang lain. Salam dengan PK Koku, lepak belakang pondok pengawal dan...kena halau. Hmm benci

So destinasi melepak seterusnya ialah jejambat. Dan almyn jamal pon memunculkan diri dengan blouse putih, shawl biru, jeans & flat shoes warna kelabu. Oh ya tk lupa juga contact lens yang sangat cool =) Haa aku seorang yang teliti kan kan. Kesiannya dekat kami nak beli ayaq pon mintak ehsan adik sarah & adik taufik. Tk adil kami diperlakukan sebegini padahalnya kami cuma EX SKJP! Argh ni semua syahmi dan konco-konconya punya pasal tahun lepas -.- Agak lama lah kami membuang masa atas jejambat tu, lepastu one of the mak guards panggil kami so kami pon masok. Ronda dan ronda dan ronda sambil salam degan cikgu. Cikgu apa yang kami jumpak tadi? Ehem..antara cikgu yang kami salam ialah Puan Samihah, Puan Zuriati, Encik Razali, Encik Ibrahim, Puan Roshida, Puan Roshadah, Puan Shakirah, Puan Dalal, Puan Norhayati dan dan dan..aku tk ingat dah nama. Haha kejam. Aku masok dalam tu dengan senang hati tanpa mengeluarkan sesen pon, cuma menumpang ayaq orang dan makanan orang. Tips untuk berjimat cermat =)

Aku mula rimas dengan keadaan sekeliling yang boleh tahan sesak & panas gila tahap jebon, so aku suggest better lepak cawan cafe dulu untuk menghilangkan dahaga. Sementara nak tunggu cawan cafe bukak, tunggu dalila kat jambatan dulu. Lepastu baru pi. Tapi still tk bukak haha so photoshoot sat dalam watson. Aku tengok ada maskara jenama magnum! Hahaha teringin sangatt nak beli -.- Belum pon abang2 cawan cafe tu habeh susun meja & kerusi, kami dah serbu. Aku cuma order ayaq semata mata nak save budget, tu pon order 1 sahaja, share dengan aton. Chocolate ice blended, memang terrrrrbaik! Aku suka sangat! Mexico sunset kat pak hainan pon tk sesedap tu! Ehehehe..aton melayan ice age 3 kat tab syafiq, so kuranglah perhatian dia kat ice blended tu =)

Dipendekkan cerita, sekali lagi kami masok dalam SKJP dan ronda dan photoshoot. Jumpak asma, khairul anuar and the gang. Kebanyakan orang luaq yang pi sana tadi f3 lah sebab dah habeh exam kan hihi. Sepatutnya balik pukoi 12 tapi abah lupa -.- Ish serius geram gila, dengan aton patah gigi & siap reyau lagi. Jatuhlah saham aku depan budak2 sekolah rendah tadi tu. Kalaulah kejadian tadi depan sekolah menengah..hmm aku nak kurung diri dalam rumah ja. Oh by the way aku baru buat twitter tadi dan followers aku tklah berapa ramai. Profile serba pink walaupon aku tk berapa suka pink tapi tiba2 nampak comel pulak ahakssss.

Okaylah..bye =)

No comments:

Post a Comment