Saturday, November 12, 2011

Pretty pretty please

Assalamualaikum

Pertama sekali, maaf disebabkan sejak kebelakangan ni tajuk entri aku agak girlish. Sebelum ni ada pinky promise kan? Sebabnya ialah, pertama aku dah tk ketahuan nak boh tajuk apa dah. Keduanya aku terpengaruh 60% dengan watak budak kecik yang seratus persen comei dalam movie Despicable Me, nama budak tu apa tktau, ha Agnes. Ada tocang pokok kelapa atas kepala! Mata besaq ala ala Boo dalam Monsters Inc. & Heliza Helmi ehehe. Dan Agnes ialah seorang budak kecik yang sangat obses akan unicorn! Sanggup buat apa saja demi unicorn, hatta menahan nafas sampai pengsan isk comel sangat! Kalau Agnes obses dengan unicorn, ketahuilah bahawasanya aku dah obses akan Agnes. "Bye bye recorded message!" ^_^

Oh yes..aku ada mendengar khabar angin, katanya kebanyakan sekolah kat area2 sini akan dapat duit rm100 esok. Khabar angin tu pon datang daripada students form 3. So persoalannya di sini esok sekolah ataupon tidak? Kalau sekolah, memang aku akan merengus dengan perasaan kecewa. Tapi bertambah tambah kecewa kalau aku tk pi, sebab bila tk pi maknanya aku tk dapat duit rm100 tu. Isk bunyi macam kebuloq sangat ja..haha. Dak dak ni bukan soal kebuloq atau kelapaq atau sangap, ni soal 'jangan tolak rezeki'. Orang nak bagi duit tanpa meminta balasan! Senang2 goyang kaki pi sekolah dapat duit. Bila lagi nak datang peluang macam ni kalau bukan esok? Tapi khabar angin tu aku dengaq, semuanya dari sekolah lain. Students keat hwa, sorang pon tk tahu menahu pasai duit ni. Konklusinya? Entahlah.

Baru lepas tengok mtv EMA tadi. Ya aku tahu! Aku memang agak ketinggalan. Bukan agak ketinggalan tapi memang ketinggalan dengan sepenuhnya. Bukan apa, masa live performance haritu aku terrrlupa. Dan tadi tercapat jugak la hajat aku nak tengok. Lady Gaga menang 3 awards! Pakaian beliau sangat menjijikkan aku. Best hip hop dapat kat Eminem. Best female dapat kat Katy Perry. Best male dapat kat Justin Bieber. Best pop pon Justin Bieber. Best new dapat kat Bruno Mars! Oh yes i loove Bruno Mars. Worldwide act, big bang menang. Dahsyat jugak la, dapat kalahkan Britney Spears. Lagi? Hmm aku tk ingat. Suka sangat tengok Selena Gomez, muka dia macam barbie doll =)

Hmm aku tengok kat facebook, twitter dan youtube sekarang ni tengah fenomena tentang Greyson Chance. Adakah aku suka beliau? Entahlah aku pon tktau. Nak kata fanatik sangat macam sesetengah orang kat fb & twitter, dak la kot. Cuma suka tengok muka & dengaq suara beliau. Kenapa aku suka tengok muka dia padahal dia tk comei pon? Entahlah. Hmm apa2 jalah..

Sebulan lebih lagi, result akan keluaq. Dengaq kata, pengetua dah pesan suruh pakai baju elok2. WHATTA? -.- Okaylah harap2 pemakaian akan mempengaruhi keputusan. Ahaha mengarut! Kalaulah betui macam tu, aku akan pakai baju sehabeh lawa. Tkpalah lupakan pasai result. Tadi baru terima perutusan raja sehari, tapi aku tk kenai sapa. Khabarnya pengantin perempuan baru umoq form 4 tapi tkmau pi sekolah, so kahwin ialah benda yang dia nak. Fuyyo! Tk sangka! Kalau boleh aku nak pi kenduri kahwin tu sebab aku teringin sangat nak tengok pengantin perempuan tu. Muda yang teramat sangat, dah gatai nak kahwin. Tapi kalau pikiaq balek, bagoih jugak la kahwin, kalau biaq sampai mengandung anak luar nikah kan naya? Apa agaknya yang pengantin perempuan tu rasa sekarang ni? Baru 16 tahun, tapi 27hb November ni nak kahwin dah. Haiii duniaaa

Plan nak keluaq dengan mama tk jadi sebab kereta ada technical problem. Ahah! Peluang untuk bangkit lewat semakin cerah dan bersinar-sinar. Oh yes.. aku baru tau satu berita terbaru from Fazlin. Dia kata cikgu akan call waris form 3 & 4 sebab nak suruh mai hari Ahad, untuk dapat duit rm100 yang bersangkut paut dengan bajet 2012 tu. Tapi mama & abah hatta nenda tk dapat sebarang panggilan daripada pihak sekolah pon? Tkpalah..apa2 hal, aku akan tuding jari kat pihak sekolah! Aku tktau apa2!

Nota: Setengah entri aku update semalam dan setengah lagi aku update pagi ni. Semua ni disebabkan suis internet ada orang tutup semalam dan aku tk sempat nak publish apa2. Harap maklum. Okay bye!

No comments:

Post a Comment